اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تدوین مطالعات طرح جامع دشت لاله کوهرنگ

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین مطالعات طرح جامع دشت لاله کوهرنگ باید در دستور کار قرار بگیرد.

تدوین مطالعات طرح جامع دشت لاله کوهرنگ

علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به اینکه نوع نگاه مدیریت این استان نگاه صرف مرتعی نیست و جذب گردشگر را نیز مدنظر قرار دارد، انتظار می‎رود سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان میراث فرهنگی و حفاظت از محیط زیست استان و استانداری توجه ویژه‌ای در راستای حفاظت و توسعه دشت لاله داشته باشند.

وی افزود: همچنین لازم است تا سازمان منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها به صورت تجمیعی اعتباری به منظور صیانت از این اثر ملی ـ طبیعی استان تخصیص دهند.

محمدی مقدم واگذاری مدیریت دشت لاله‌های واژگون به بخش خصوصی را از دیگر راهکارهای موثر در راستای صیانت از این اثر ملی برشمرد و گفت: تدوین مطالعه طرح جامع دشت لاله نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مساحت دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ، افزود: در گذشته این دشت از مساحتی در حدود 3 هزار و 800 کیلومتر برخوردار بود که بر اثر تخریب‌های صورت گرفته در حال حاضر این دشت به 750 هکتار محدود شده است.

وی تأکید کرد: برهمین اساس لازم است تا گردشگران هنگام ورود به این دشت لاله زباله‌های خود را در دشت رها نکرده، برای ورود به دشت از مسیرهای تعیین شده استفاده کنند، همچنین از استقرار چادر در این مکان نیز خودداری کنند.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 43 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده 690 قانون مجازات اسلامی چیدن لاله و تخریب دشت جرم محسوب شده، برهمین اساس تخلفات را از طریق کد امداد جنگل و مراتع 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهید.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول