اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح مروج سلامت در 316 مدرسه در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح مروج سلامت در 316 باب مدرسه در این استان خبر داد.

اجرای طرح مروج سلامت در 316 مدرسه در چهارمحال و بختیاری

بهنام اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: سلامت و تندرستی در دانش‎آموزان یکی از اهداف آموزش و پرورش است که سعی شده است تا هر ساله با تدوین و اجرای برنامه‌های ویژه بر سلامت دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم استان رسیدگی شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه معاینات دانش‌آموزان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته تعداد 85 هزار و 250 هزار دانش‌آموز تحت عنوان برنامه معاینات دانش‎آموزان چکاب سلامت شدند.

اسماعیلی ادامه داد: با اجرای این طرح همچنین 87 هزار و 200 نفر دانش‎آموز نیز تحت معاینات سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نظارت بر بهداشت مداری را یکی از اقدامات مستمر این اداره‌کل برشمرد و افزود: در سال گذشته 2 هزار و 500 مدرسه از نظر بهداشت محیط بررسی و در همین راستا 120 مدرسه در این زمینه بهینه سازی شد.

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان و تغذیه در مدارس استان، اضافه کرد: در سال گذشته برنامه توزیع شیر رایگان در یک‌هزار و 450 مدرسه اجرا شد، در سال‌جاری نیز این برنامه تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی تعداد دانش‎آموزان بهداشت یار در سطح مدارس استان را بیش از 10 هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر 43 هزار و 437 دانش‎آموز نیز به عنوان مراقبین سلامت در سطح مدارس استان مشغول به فعالیت هستند.

وی توزیع 4 هزار و 200 قلم کتاب و سی دی آموزشی در بین دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در سال جاری طرح مروج سلامت در 316 مدرسه این استان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول