اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

سعودی‌ها نمی‌توانند مانع بیداری ملت عربستان شوند

نماینده ولی فقیه در کاشان، با محکومیت دستگیری رهبر شیعیان عربستان گفت: خاندان سلطنتی آل سعود با این اقدامات نمی‌توانند جلوی بیداری ملت عربستان را بگیرند.

سعودی‌ها نمی‌توانند مانع بیداری ملت عربستان شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بازداشت و محاکمه ناعادلانه شیخ النمر رهبر مجاهد شیعیان عربستان اظهار داشت: آل سعود بدانند ملت ایران و مسلمانان آزادیخواه این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت وقوع حادثه تلخ زلزله استان بوشهر که در آن صدها تن از هموطنان‌مان کشته و زخمی شدند برای درگذشتگان طلب مغفرت و برای مصدومان و بازماندگان از درگاه الهی شفا، صبر و سلامتی را خواستار شد.

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای زلزله‌زدگان و حضور نماینده معظم‌له در مناطق زلزله‌زده ابراز داشت: این اقدامات علاوه بر آنکه افزایش روحیه حادثه‌دیدگان را به همراه دارد موجب تشویق مسئولان برای کمک‌رسانی بهتر و سریعتر به این مناطق می‌شود.

نمازی با قدردانی از کمک‌های ارسال شده به مناطق زلزله‌زده، خواستار مساعدت بیشتر مردم به خصوص به صورت نقدی برای تهیه احتیاجات افراد حادثه‌دیده شد و گفت: با توجه به گرمای هوا در مناطق جنوبی و عدم تحمل اقامت در چادرها در این شرایط، ضرورت اسکان دائمی هموطنان زلزله‌زده بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در ادامه تقارن تشییع تعدادی از شهدای دفاع مقدس در شهرهای کشور با ایام فاطمیه را دارای معنا و ارتباطی پنهانی دانست و گفت: پیام این همزمانی برای مادران شهدایی که جسد مطهر فرزندانشان را هنوز نیاورده‌‌اند این است که فرزندان آنان نیز در ردیف مفقودها قرار گرفته‌اند همانطور که در مورد محل و زمان شهادت دختر بزرگوار نبی اکرم(ص) این موضوع وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) سردمدار و مایه آبرومندی شهدای گمنام است تأکید کرد: بنابراین باید به مادران شهدای گمنام تبریک گفت که در مورد فرزند شهیدشان لفظ گمنام به کار برده می‌شود. 

نمازی در ادامه به حوادث سوریه پرداخت و گفت: پس از پیروزی ارتش سوریه در سرکوب تروریست‌ها و خارج ساختن چند مرکز مهم از دست آنها، تروریست با یک حرکت تروریستی اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع کردند که البته نه تنها از سوی مقامات غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر محکوم نشد بلکه حمایت مجدد نخست‌وزیر انگلیس را از آنها به دنبال داشت.

امام جمعه کاشان همچنین با ابراز تأسف از تعداد قابل توجه جان‌باختگان تصادفات و سانحه‌های رانندگی سفرهای نوروزی بر ضرورت کنترل احساسات از سوی جوانان در حین رانندگی و نیز نظارت کامل و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی توسط نیروی انتظامی تأکید کرد.

نمازی در پایان با تأکید بر لزوم پرورش عالمان معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) از خانواده‌ها خواست در صورت امکان یکی از فرزندان خود را به عنوان سرباز امام زمان(عج) به حوزه‌های علمیه بفرستند.

انتهای پیام/63009/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول