اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلمات عربستانی باید جوابگوی قتلی که انجام داده باشد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دیپلمات عربستانی باید جوابگوی قتلی که انجام داده باشد و طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران مورد محاکمه، بازجویی و مجازات قانونی قرار بگیرد.

دیپلمات عربستانی باید جوابگوی قتلی که انجام داده باشد

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وقوع سانحه مرگبار رانندگی به دست دیپلمات مست عربستانی که منجر به قتل یک شهروند ایرانی شده است، اظهار کرد: جای تعجب است عربستان سعودی مدعی اسلام است و ادعا می‌کند که شهروندان ما مسلمان هستند و وقوع این حادثه جای تأمل بسیار دارد.

وی افزود: علاوه بر این نکته در جمهوری اسلامی ایران نیز مصرف مشروبات الکلی ممنوع است، اما می‌بینیم که یک شهروند سعودی به عنوان یک دیپلمات که اخلاق و رفتارش نشان دهنده اخلاق شهروندان آن کشور است در جمهوری اسلامی ایران مرتکب یک فعل حرام و غیر قانونی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دیپلمات حامل این مواد نیز بوده است، تصریح کرد: به نظر من این زشت‌ترین اقدامی بود که می‌توانست یک شهروند سعودی به عنوان یک مسلمان و در یک کشور اسلامی که بر اساس شریعت حاکم بر آن کشور، شرب خمر و حمل و نقل آن حرام است انجام داده باشد.

وی ادامه داد: این فرد با انجام این عمل ننگین، خود را سزاوار اشد مجازات قرار داده که باید حد شرعی در مورد وی اجرا شود.

حیدرپور بیان کرد: همچنین این شخص باید جوابگوی قتلی که انجام داده باشد و طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران مورد محاکمه، بازجویی و مجازات قانونی قرار بگیرد و حکمی که شرع مقدس اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران برای وی در نظر می‌گیرند صادر و اجرا شود.

وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران در بازجویی‌های خود به این مطلب دست یابد که بقیه دیپلمات‌های سفارت عربستان نیز مرتکب این قبیل اقدامات بسیار زشت می‌شوند، گفت: این مسئله به طور یقین موجب آسیب زدن به روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه دستیابی این دیپلمات به مشروبات الکلی، اذعان کرد: دیپلمات‌ها، از مصونیت قضایی برخوردارند و هر کشور این توانایی را دارد که بسته‌هایی را برای دیپلمات‌های خود در ایران بدون اینکه بازرسی شوند ارسال کند.

وی افزود: به احتمال زیاد، عربستان سعودی از این خلأ قانونی استفاده کرده و از این طریق اقدام به وارد کردن مشروبات الکلی در ایران کرده است که باید این خلأ قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول