اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی طرح انتخاب فرآیندمدار مطرح کرد

کشف انسان‌های شایسته برای تصدی مسئولیت‌، مهم‌ترین هدف انتخاب فرآیند‌مدار

سخنگوی طرح انتخاب فرآیندمدار گفت: کشف انسان‌های شایسته برای تصدی مسئولیت‌های خطیر در استان مهم‌ترین هدف طرح انتخاب فرآیند‌مدار است.

کشف انسان‌های شایسته برای تصدی مسئولیت‌، مهم‌ترین هدف انتخاب فرآیند‌مدار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی قاسم‌زاده در نشست خبری سخنگوی طرح انتخاب فرآیند‌مدار درباره این طرح و ویژگی‌های آن اظهار کرد: انتخاب فرآیند‌مدار طرحی در مورد انتخابات شورای شهر اصفهان مبتنی بر یک ادبیات جدید و گفتمان قابل قبول است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر از جمله جایگاه‌هایی است که انسان‌های شایسته باید در آن مستقر بشوند بنابراین یکی از اهداف این طرح معرفی انسان‌های شایسته برای تصدی جایگاه حساس کشور مانند شوراهای شهر است.

سخنگوی طرح انتخاب فرآیندمدار تصریح کرد: گاهی انسان‌های شایسته به علت تواضع و فروتنی ذاتی خود در معرض دید ما نیستند و باید آنها را کشف و به جامعه معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی طرح انتخاب فرآیندمدار این است که از دل شهر، انسان‌های شایسته را پیدا کند، ادامه داد: مسیر طرح بدین گونه بوده است که ما از خواص شهر لیستی در حدود دو هزار نفر را تهیه و برای این افراد نامه‌ای همراه با توضیح طرح نوشته‌ایم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: در این نامه از این نخبگان خواسته شده که با توجه به ذات شهر،اصالت و مسئولیت‌های شهری افراد شایسته‌ای را برای این منصب معرفی کنند.

وی اضافه کرد: در نهایت ما تنها توانستیم به یک هزار و 400 نفر دسترسی پیدا کنیم که از این تعداد حدود 700 نفر به دعوت ما لبیک گفتند، 500 نفر به ما معرفی شدند که در نهایت با توجه به ملاک‌های انتخاب و کتابچه طرح از میان آنها حدود 280 نفر انتخاب شدند.

سخنگوی طرح انتخاب فرآیندمدار اظهار کرد: به این افراد اعلام شده که برای کاندیداهای انتخابات شورای شهر مد نظر گرفته شده‌اند که در نهایت حدود 109 نفر اعلام آمادگی کردند و به آنها این امکان داده شد که خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه این 109 نفر از نظر رشته تحصیلی، مدارج شغلی و سلایق در دایره اصول‌گرایی متفاوتند، گفت: مطابق برخی آمار بیش از 70 درصد این افراد کارشناسی ارشد به بالا، دو نفر معاون استاندار، یک نفر سرپرست استانداری، سه نفر با سابقه‌ معاونت شهرداری و شش نفر سابقه‌ شهرداری مناطق را دارند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در این طرح پنج نفر از این افراد سابقه‌ عضویت در شورای شهر اصفهان، دو نفر سابقه عضویت در شورای شهر خوراسگان و رهنان، دو نفر سابقه فرمانداری در شهرهای اصفهان را دارند و حدود 9 نفر با سابقه اجرایی و مدیریتی، چهار نفر با سابقه‌ ریاست یا معاونت دانشگاه، هفت نفر روحانی، هشت نفر خانم با تحصیلات عالی در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد طرح فرآیندمدار به بخش عمده‌ای از اهداف خود از جمله  فضای شاداب سیاسی و شوق انتخاباتی قبل از انتخابات شوراها دست یافته است و راهی برای برگزاری انتخاباتی پر از شور و نشاط گشوده است.

سخنگوی طرح انتخاب فرآیندمدار با بیان اینکه حدود 40 تا 50 درصد چهره‌های ثبت‌نامی جدید و غیرمشهور بودند، بیان داشت: این طرح این امکان را به وجود آورده که این افراد خود را در معرض دید و انتخاب شهروندان قرار دهند.

وی با بیان اینکه اصول این طرح حدود شش ماه پیش با همه‌ تشکل‌های شهر به مشورت گذاشته شد، اظهار کرد: در مجموع هیچ مخالفتی از طرف تشکل‌های شهر درباره این طرح انجام نشده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اصفهان استعداد معرفی شدن به عنوان قطب تمدنی را دارد، تصریح کرد: تهیه و تنظیم سند یا چشم‌انداز برای چهار سال آینده اصفهان یکی از امتیازهای طرح فرآیندمدار است چرا که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون کاری کنیم که اصفهان به سمت یک الگوی شهری پیش برود.

وی با بیان اینکه تمام کارهای ما تا انتها مستند، مکتوب و قابل پیگیری است، گفت: در نهایت از میان 109 نفر 42 نفر که امتیاز بالاتری دارند انتخاب می‌شوند و خودشان 21 نفر را به عنوان افراد نهایی برمی‌گزینند.

سخنگوی طرح انتخاب فرآیند مدار تاکید کرد: این طرح تعهد متقابلی میان سه تشکل شامل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، رویش نیروهای انقلاب اسلامی و کانون اندیشه و تمدن اسلامی است و آنها متعهد شده‌اند که به آرمان‌هایشان عمل کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 70 درصد نسبت به اهدافمان موفق بوده‌ایم و افق چشم‌اندازی در پیش رو داریم که امیدواریم به آنها برسیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ما مدیریت استراتژیک و بحران نیز تشکیل داده‌ایم تا بر اساس وضعی که در آینده در افق سیاسی ایران پیش می‌آید  تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های طرح فرآیند این است که هیچ الزام و اجباری در کار خود ندارد و این امکان وجود دارد که با مشخص شدن آرایش‌های سیاسی در  انتخابات ریاست جمهوری از یک کاندیدای خاص و شاخص طرفداری کنیم.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول