اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

برگزاری اردوهای جهادی در پایگاه‌های مساجد و محلات

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان گفت: برگزاری اردوهای جهادی پایگاه‌های مساجد و محلات یکی از فعالیت‌های سال گذشته بود که 2 هزار و 494 نفر از خواهران و برادران در قالب 149 گروه در اردوهای 15 روزه حضور یافتند.

برگزاری اردوهای جهادی در پایگاه‌های مساجد و محلات

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی و عملکرد این سازمان طی سال گذشته اظهار کرد: نخستین موضوع در عرصه‌های بسیج سازندگی گروه‌های جهادی دانشجویی است.

وی افزود: در سال گذشته 71 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن که 60 گروه اعزام شده بود در این امر رشد داشتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به زمینه‌های فعالیت گروه‌های جهادی بیان داشت:‌ این گروه‌ها به مناطق محروم روستایی در استان اعزام شدند و در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، محرومیت‌زدایی، پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد:‌ عرصه بعدی که برای نخستین بار در سال 91 اجرایی شد برگزاری اردوهای جهادی پایگاه‌های مساجد و محلات بود که 2 هزار و 494 نفر از خواهران و برادران در قالب 149 گروه در اردوهای 15 روزه حضور یافتند.

صادقی با اشاره به اردوهای جهادی یک روزه پایگاه‌های مساجد و محلات عنوان کرد: این اردوها ویژه حلقه‌های صالحین بود که به صورت گروهی به مناطق محروم مراجعه و اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کردند.

وی ادامه داد: 34 هزار و 429 نفر در قالب اردوهای یک روزه به مناطق محروم اعزام شدند که در زمینه پروژه‌های عمرانی از قبیل تعمیر مساجد، ساخت خانه بهداشت و مدرسه و کمک به برداشت محصول افراد نیازمند فعالیت داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه در اردوهای یک روزه حضور خواهران چشمگیر بود، ابراز داشت: در این عرصه 20 هزار و 742 نفر از شرکت‌کنندگان را خواهران تشکیل می‌دادند و در اردوهای 15 روزه نیز حضور برادران بیشتر بود.

وی یادآور شد: در همکاری با آموزش و پرورش استان نیز در فصل تابستان دانش‌آموزان برای پر کردن اوقات فراغت خود با شرکت در اردوهای هجرت در مرمت و زیباسازی مدارس، تعمیر میز و نیمکت، نقاشی دیوارها و... در 299 مدرسه در سطح استان حضور یافتند و 12 هزار و 256 نفر عملکرد داشتند.

صادقی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان مناطق نیازمند گفت:‌ در این راستا نیز 115 کلاس تقویتی برگزار شد و 82 هزار و 525 نفر از دانش‌آموزان را در سطح استان زیر پوشش قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی نیز 244 تیم از بسیج جامعه پزشکی هم زمان با گروه‌های جهادی در روستاها حضور پیدا می‌کردند و به مشاوره پزشکی و ویزیت رایگان می‌پرداختند.

* 11 هزار و 868 نفر اشتغال موقت توسط بسیج سازندگی ایجاد شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه از دیگر عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی آموزش و مشاوره است، افزود:‌ در این برنامه‌ها که شامل برنامه‌های خدمات مشاوره، پیشگیری از اعتیاد و مشاوره قبل از ازدواج و... می‌شود 42 هزار و 370 نفر شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در عرصه همکاری با مجموعه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی نیز در راستای بیابان‌زدایی، کاشت نهال و احیای مراتع و شیلات و ترویج برنامه‌های این حوزه 12 هزار و 717 نفر فعالیت کرده‌اند.

صادقی با اشاره به عرصه آموزش فنی و حرفه‌ای بیان داشت:‌ با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان نیز برنامه‌ها و آموزش‌های خوبی در عرصه‌های مختلف صورت گرفت و 2 هزار و 392 نفر آموزش داده شد.

وی تأکید کرد: در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان در زمینه فرهنگی، عمرانی و بهداشتی نیز 6 هزار و 116 نفر در این عرصه فعالیت داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به همکاری این سازمان با کمیته امداد و هلال احمر یادآور شد:‌ در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان آذربایجان و جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری نیز بسیجیان در عرصه حضوری فعال داشتند.

به گفته وی در همکاری با نهضت سوادآموزی معاونت آموزش و پرورش نیز توانستیم طی سال گذشته 51 نفر را باسواد کنیم.

صادقی با اشاره به حضور طلاب و روحانیان در عرصه‌های بسیج سازندگی تصریح کرد:‌ یکی از عرصه‌هایی که طلاب و روحانیان حضور یافتند اردوهای جهادی و دانش‌آموزی بود که 229 نفر در این گروه‌ها شرکت کرده و خدمات‌رسانی فرهنگی انجام دادند.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: دو گروه ویژه از طلبه‌ها نیز طی سال گذشته در روستاهای محروم حضور یافتند و به مردم روستاها خدمات‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان گفت:‌ در عرصه ایجاد اشتغال نیز با همکاری سازمان‌های مختلف در پروژه‌های عمرانی، جهاد کشاورزی و معرفی به ادارات برای 11 هزار و 868 نفر ایجاد اشتغال موقت صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر عرصه‌ها نیز از قبیل کلاس‌های هنری و ورزشی نیز 56 هزار نفر زیر پوشش آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام/89006/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول