موسی رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه تقاطعهای غیر همسطح خیابان تختی و خواجه رشید همدان هر کدام 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: این دو تقاطع غیر همسطح باید طی هشت ماه کاری ساخته میشد که تا کنون نزدیک به هفت ماه از آغاز پروژه زمان طی شده و امیدواریم تا پایان خرداد و یا اوایل تیر سال 92 به بهرهبرداری برسند.
وی ادامه داد: برای تقاطع غیر همسطح خیابان تختی تاکنون اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و برای تقاطع خیابان خواجه رشید تاکنون بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با اشاره به اینکه سیستم هدایت ترافیک در زیر دو پل خیابان تختی و خواجه رشید به عهده پلیس راهور است افزود: شهرداری وظیفه ساخت تقاطع را بر عهده دارد و هدایت ترافیک در این دو تقاطع و در تقاطعهای دیگر مربوط به راهنمایی و رانندگی است.
وی اضافه کرد: در طرح تفصیلی شهر ایجاد تقاطع غیر همسطح در دو خیابان تختی و خواجه رشید پیشبینی شده بود که شهرداری طبق آن پل را میسازد و هدایت ترافیک در این دو تقاطع با توجه به اینکه چهارراه هستند با پلیس است و شهرداری سختافزار را میسازد و پلیس باید نرمافزار را درست کند.
رسولی به عرشه دو پل در دست احداث تختی و خواجه رشید اشاره کرد و یادآور شد: عرشه این دو پل فلزی است و نسبت به عرشههای بتنی گرانتر است و علت انتخاب شهرداری برای استفاده از عرشه فلزی در این دو برای سرعت بخشیدن به کار است با توجه به اینکه این دو پل در مرکز شهر قرار دارند و حساسیتهای ترافیکی دارند.
وی ادامه داد: در چهارراه تختی و خواجه رشید راه فرعی و دسترسی برای هدایت ترافیک به جای دیگری وجود ندارد بنابراین تصمیم گرفته شد از عرشههای گرانتر فلزی برای سرعت بخشیدن به کار استفاده شود و همزمان با ساختن پایهها و پیریزی بنای پل، عرشهها در یک بازه زمانی 21 روزه بر روی پل نصب شدند و در حال حاضر مراحل بتنریزی عرشهها در دست اقدام است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان به طول پلهای خیابان تختی و خواجه رشید اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح خیابان تختی چهار دهنه پل دارد که طول عرشه آن 140 متر است و با احتساب طول رمپها طول کلی پل 310 متر با عرض 27 متر است.
وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح خیابان خواجه رشید شش دهنه پل دارد که طول عرشه 240 متر و با احتساب رمپها طول کلی پل 500 متر با عرض 27 متر است.
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود به تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار اشاره کرد و یادآور شد: تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار چند عملکردی است که ظرف مدت 27 ماه با اعتبار اولیه 22 میلیارد تومان احداث خواهد شد.
وی افزود: پل چهارراه میدان بار تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود هفت ماه از آغاز عملیات اجرایی این تقاطع گذشته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در ادامه بیان داشت: در تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار تمام تملکهایی که نیاز بود را انجام دادیم و فقط چند باب مغازه باقی مانده که ظرف چند ماه آینده تملک آنها را انجام خواهیم داد که فعلاً مزاحم کار ما نیستند و برای چند ماه پایانی پروژه تکمیل خواهند شد.
وی افزود: در سال گذشته برای تملک زمینهای اطراف پل چهارراه میدان بار اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان هزینه شده است.
رسولی در ادامه با بیان اینکه مردم معتقدند که با راهاندازی پل تقاطع غیر همسطح تختی و خواجه رشید خودروها به آرامگاه بوعلی سرازیر خواهند شد که البته این حرف عوامانه است گفت: ما در بلوار خواجه رشید و یا تختی ترافیکی نداریم و برای کنترل ترافیک باید یکی از بلوارهای تختی و خواجه رشید یک طرفه شود.
وی با بیان اینکه تعداد خودروها در شهر مشخص است و از شهرهای دیگر که قرار نیست ماشین بیاورند، گفت: عوامل مختلفی در ترافیک شهر دخیل هستند مانند خیابانهای قدیمی و کمعرض همدان که در تردد اتوبوسها و خودروها مشکل ایجاد میکند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان گفت: مسئله ترافیک شهری به مرور و با برنامهریزی کلان مدیریت شهری حل میشود.
انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001