اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس مطرح کرد

پشتیبانی کامل فارس از زلزله‌زدگان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه در شهرستان دشتی استان بوشهر تمام امکانات امدادی لازم در فارس برای پشتیبانی از زلزله‌زدگان بسیج شده است.

پشتیبانی کامل فارس از زلزله‌زدگان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی با بیان این که بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه در بوشهر، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس به منظور اعزام گروه‌های امدادی و وسایل مورد نیاز آسیب‌دیدگان تشکیل شده است، اظهار داشت: تاکنون 19 گروه عملیانی و امدادی توسط جمعیت هلال احمر و سپاه فجر فارس به مناطق زلزله‌زده فرستاده شده‌اند.

وی با اشاره به این که یک فروند بالگرد و تیم امدادی، تیم تجسس مجهز به سگ‌های زنده‌یاب و پنج خودرو کمک‌دار امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است، افزود: در این مدت یک تریلر، یک لودر و تانکر سیار آبرسانی و 15 آمبولانس به این مناطق اعزام شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس همچنین از ارسال بیش از 2 هزار و 200 پتو، 979 چادر، مقادیر قابل توجهی پوشاک، دارو، کنسرو و اقلام غذایی، 20 موکت، 55 هزار بطری 1.5 لیتری آب معدنی به مناطق آسیب‌دیده از زلزله خبر داد و گفت: تاکنون 20 امدادگر متخصص و 100 نیروی بسیجی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

اردکانی از ایجاد آمادگی برای اعزام 200 نجات‌گر متخصص، 2 هزار پتو، یک‌هزار چادر، پوشاک و مواد غذایی خبر داد و افزود: فارس آمادگی لازم را برای اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین برای آواربرداری و آبرسانی سیار و اعزام بیمارستان سیار با تیم متخصصان به مناطق آسیب‌دیده از زلزله، ایجاد کرده است.

وی همچنین از ایجاد آمادگی برای پذیرش مجروحان حادثه در بیمارستان‌های شیراز و کازرون خبر داد و ابراز داشت: نیروی تخصصی شرکت‌های آبفای روستایی، آبفای شهری، گاز، برق و بنیاد مسکن در صورت اعلام نیاز به مناطق آسیب‌دیده اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول