اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

کتاب «مبانی و روش‌ تفسیری علامه طباطبایی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «مبانی و روش‌ تفسیری علامه طباطبایی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «مبانی و روش‌ تفسیری علامه طباطبایی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب مبانی و روش‌ تفسیری علامه طباطبایی اظهار کرد: این کتاب شامل ویژگی‌های تفسیر المیزان در گفت‌وگو با آیت‌الله جعفر سبحانی، مبانی و روش‌های تفسیری علامه طباطبایی در گفت‌وگو با آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و مبانی و روش‌های تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمود رجبی است.

وی به مطالب گردآورنده این اثر اشاره کرد و افزود: این کتاب بازشناسی و تبیین ذخایر علمی و معنوی شیعه است که از مهم‌ترین مزیت‌های نهادها و مراکز علمی و پژوهشی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: تفسیر المیزان یکی از ذخایر ارزنده جهان اسلام به ویژه تشیع است که هنوز تمام ابعاد و زوایای آن به درستی شناخته نشده است.

وی ادامه داد: این اثر بی‌نظیر بر منطق تفسیری خاصی استوار است که با اندیشه‌های مرحوم علامه طباطبایی پی‌ریزی و معماری شده است.

روحانی تصریح کرد: استخراج و تبیین دقیق و مبانی روش تفسیر علامه طباطبایی می‌تواند چراغی فرا روی اندیشوران مسلمان برای تدبر در قرآن و ارتقای دانش تفسیر باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی در سال گذشته گفت: گروه تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری جامعة المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این همایش را برگزار کردند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به دستاورد علمی همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی اشاره کرد و افزود: 100 مقاله از قرآن‌پژوهان حوزوی و دانشگاه به دبیرخانه همایش ارسال شد.

کتاب مبانی و روش‌ تفسیری علامه طباطبایی به کوشش امیررضا اشرفی در 184 صفحه تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تیراژ هزار عدد و قیمت 5 هزار تومان در چاپ می‌شود.

انتهای پیام/78003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول