اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

صندوق فولاد کشور در اختیار وزارت صنعت نیست/ بازنشستگان صندوق فولاد نگران نباشند

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق فولاد کشور از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده و با اجرای بند 59 قانون بودجه این صندوق در اختیار وزارت صنعت قرار ندارد.

صندوق فولاد کشور در اختیار وزارت صنعت نیست/ بازنشستگان صندوق فولاد نگران نباشند

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد کشور در چه وضعیتی قرار دارد و آیا واگذاری املاک و سهام برخی از شرکت‌ها به سازمان تأمین اجتماعی صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: هنوز این املاک و سهام‌ها به این سازمان منتقل نشده است.

وی با بیان اینکه تمام سهام واگذار شده به صندوق بازنشستگی فولاد کشور باید در بورس ارائه شود و در صورت وجود خریدار برای این سهام‌ها مبلغ ارائه شده برای خرید این سهام‌ها به صندوق فولاد پرداخت می‌شود، ادامه داد: در صورت عدم وجود خریدار برای این سهام‌ها، عین آنها بر اساس قیمت پایه در اختیار صندوق فولاد قرار می‌گیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از املاک در نظر گرفته شده برای کسری صندوق فولاد کشور جابه جا شده و سند این املاک به نام صندوق فولاد می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز صحبتی از واگذاری این سهام‌ها و املاک به سازمان تأمین اجتماعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر درصدی از این سهام و املاک به صندوق فولاد منتقل شده و درصد دیگری از آنها نیز هنوز به صندوق واگذار نشده است، اضافه کرد: این سهام و املاک نیز با گذشت زمان به صندوق فولاد کشور منتقل می‌شود.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه تحقق کامل این موضوع به زمان نیاز دارد، تاکید کرد: طرح هماهنگی حقوق بازنشسته‌ها به عنوان یک پروژه سنگین تلقی می‌شود و این طرح پس از گذشت 20 سال در کشور اجرا شده است.

وی به اجرای طرح انتزاع و انتقال صندوق فولاد کشور در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: صندوق فولاد کشور از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده و با اجرای بند 59 قانون بودجه این صندوق در اختیار وزارت صنعت قرار ندارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام تلاش‌های خود را برای کاهش مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان صندوق فولاد انجام می‌دهند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول