اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ طبسی:

موضع‌گیری‌های صحیح و برگزاری انتخابات شکوهمند حماسه سیاسی ماست

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان گفت: بدون شک موضع‌گیری‌های صحیح در برابر جریان‌های فکری و برگزاری یک انتخابات شکوهمند می‌تواند یکی از مصادیق حماسه سیاسی در سال 92 بوده و لازمه این کار سرمایه‌گذاری تمام افراد را می‌طلبد.

موضع‌گیری‌های صحیح و برگزاری انتخابات شکوهمند حماسه سیاسی ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در جلسه هیئت امنای آستان قدس رضوی اظهار کرد: امسال را رهبر معظم انقلاب به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: طبعا چون بنای ما بر این است که تحلیل‌ها و تفسیرهای‌مان مطابق با سلایق سیاسی‌مان باشد، هر کسی ممکن است یک برداشت و تحلیلی از این مطلب داشته باشد، اما تصور من این است که خود رهبر معظم انقلاب به خوبی بیان فرمودند و هیچ ابهامی نیست که ما بخواهیم با سلیقه شخصی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را تفسیر کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر چون در ابتدای این سال نام حضرت زهرا(س) به میان آمد، پیام امسال، سال مقاومت است.

واعظ طبسی خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر فشار دشمن، چه دشمن داخلی و چه خارجی و پایبندی به اصل ولایت و امامت جامعه اسلامی همان پیامی است که به طور طبیعی از قیام و حرکت حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) می‌گیریم.

* موضع‌گیری‌های صحیح و برگزاری انتخابات شکوهمند حماسه سیاسی ماست

وی بیان کرد: حماسه ما این است که با مقاومت و پایداری و موضع‌گیری درست، واقع‌بینانه و صحیح در برابر جریان‌های فکری و سیاسی و با دشمن‌شناسی در برابر همه مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، مقاومت کنیم و با ابتکار عمل سعی کنیم مشکلات سیاسی و اقتصادی را با تدبیر و اتکای به نفس خود و با استفاده از زمینه‌‌ها و تجارب داخل کشور برطرف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این هرگز بدان معنا نیست که همه مشکلات ما به دشمنان برمی‌گردد؛ بلکه بخش مهمی از مشکلات مربوطه به خودمان و ناشی از بی‌تدبیری، سوء مدیریت، نبودن وحدت کلمه و هماهنگی، کوبیدن طرف مقابل است.

واعظ طبسی اظهار کرد: بدون شک برگزاری یک انتخابات شکوهمند که از نظر کمی و کیفی مثال‌زدنی باشد، می‌تواند یکی از مصادیق حماسه سیاسی در سال 92 بوده و لازمه این کار سرمایه‌گذاری تمام افراد را می‌طلبد.

* در انتخابات روی ملاک‌ها و شاخص‌ها تکیه بکنیم

وی یادآور شد: در انتخابات روی ملاک‌ها و شاخص‌ها تکیه بکنیم؛ از خودمان سرمایه‌گذاری نکنیم، بلکه از همان کلیاتی که در بیانات رهبری معظم اعلام شد، استفاده کنیم و به کار ببندیم.

وی گفت: حل مسائل سیاسی ما نیاز دارد به همین تدبیر، تلاش و مقاومت‌ها و وعده خدای متعال نصرت و یاری ماست و ما در تحقق وعده الهی شک نداریم و به هر حال ما حق هستیم و جریان حق همیشه در طول غالب بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی تفسیری فرمودند که بسیار جالب بود و جا دارد که نیروهای اقتصادی آستان قدس چه در سازمان اقتصادی و جای دیگر روی این موضوع کار کنند.

وی افزود: نظر رهبری این بود که اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که از درون قابلیت انطباق و انفعال با شرایط خاص را داشته باشد، یعنی اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای پایه‌ریزی شود که در شرایط تحریم ما بتوانیم خودمان را با شرایط تطبیق بدهیم و در شرایط رفاه بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و برای آینده برنامه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این موضوع نیاز به کار دارد و کتاب‌های بزرگی که در رابطه با اقتصاد اسلامی نوشته شده کافی نیست؛ طبعا باید یک گروه عملیاتی بنشینند و محورهایی را استخراج و بر اساس آن محورها برای عملیاتی کردن قضایا برنامه‌ریزی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما حتما باید از افرادی استفاده کنیم که توان چنین فکری را داشته باشند و بتوانند در زمینه اقتصادی هم از نظر تئوری و نظری و هم در میدان عمل اهل کار باشند.

* ضرورت اخلاق‌گرایی در جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اخلاق‌گرایی در جامعه اشاره و تأکید کرد: واقعا هر چه زمان می‌گذرد احساس می‌کنم نیاز جامعه ما به اخلاق فوق‌العاده زیاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان اظهار کرد: کمبود ما همین مسائل اخلاقی است و کمتر کسی را انسان سراغ دارد که به همان مقدار داشته‌هایی که دارد، قانع باشد این رقابت‌ها، این کوبیدن‌ها و حساسیت‌های بی‌مورد همه نشان می‌دهد که ما از نظر اخلاقی با کاستی مواجه هستیم.

* انجام کار فرهنگی و اقتصادی عمیق

واعظ طبسی ضمن دعوت به رعایت موازین اخلاقی در انتخابات گفت: اینکه من در حالی که می‌دانم دیگری اصلح و اعلم و مدیریتش از من بهتر است، باز خودم را مطرح می‌کنم، نشان این است که ضعف اخلاقی داریم.

وی با بیان این که بخش زیادی از ملت ما در نهایت تمیزی و اخلاص قرار دارند و جز یاد خدا و توسعه اسلام و انقلاب اسلامی هیچ نمی‌خواهند و یک عده نیز کلا فراموش کرده‌اند که قبلا چه بوده‌ایم و الان چه هستیم، تأکید کرد: باید بدانیم ریشه بسیاری از مشکلات ما ضعف مسائل اخلاقی است و باید برای حل این مشکلات از خدا یاری بگیریم.

انتهای پیام/70006/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول