اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان:

سامانه گرد و غبار غلیظی به خوزستان وارد می‌شود

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه گرد و غبار شدیدی به مرزهای ایران نزدیک می‌شود.

سامانه گرد و غبار غلیظی به خوزستان وارد می‌شود

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اساس مشاهدات نقشه‌های ماهواره سامانه غلیظ گرد و غباری به مرزهای ایران نزدیک می‌شود و تا ساعات آینده به ایران وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در شرایط کنونی در جنوب عراق است، افزود: این سامانه از شدت بسیار زیادی برخوردار است و جنوب عراق را به شدت متاثر از حضور خود کرده است.

جنتی با اشاره به تاثیرات این سامانه در عراق اضافه کرد: در شرایط کنونی بر اساس اطلاعات کسب شده شعاع افقی دید در شهر بغداد به کمتر از 100 متر رسیده است و این نشان از شدت این سامانه دارد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در شرایط کنونی از سرعت کمی برخوردار است، تاکید کرد: در شرایط کنونی سرعت این سامانه کمتر شده است و این امر باعث می‌شود تا ماندگاری این سامانه در خوزستان افزایش یابد.

جنتی با تاکید بر اینکه این سامانه از اواخر عصر امروز به خوزستان وارد خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ماهواره در شرایط کنونی سامانه گرد و غبار دارای سرعت شش متر بر ثانیه است.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان ‌کرد: این سامانه در شرایط کنونی ارتفاعش کمتر شده است و به این دلیل نزدیک به سطح زمین حرکت می‌کند.

وی افزود: این سامانه گرد و غباری از مرزهای اردن با شدت زیادی برخاسته است و در حال حرکت به سوی ایران است و به این دلیل برای مردم هشدارهای لازم صادر شده است.

*هفته آینده تنها رگبار خفیف را شاهد خواهیم بود

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان درباره شرایط آب و هوایی در روزهای آینده تاکید کرد: شرایط آب و هوایی در روزهای آینده ابری خواهد بود و آسمانی توام با ابر و باد خفیف همراه است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای هفته آینده شاهد رگبارهایی هستیم، خاطرنشان‌ کرد: در روز شنبه هفته آینده شاهد رگبارهایی خفیف در خوزستان خواهیم بود که در شرایط کنونی برای پیش‌بینی آن روزها قدری زود است و در روزهای آینده در این باره اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول