اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان رشت خبر داد

وجود 271 باشگاه ورزشی در رشت

رئیس اداره ورزش و جوانان رشت از وجود 271 باشگاه ورزشی دولتی و خصوصی این شهرستان خبر داد.

وجود 271 باشگاه ورزشی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا فلاح پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان اداره ورزش و جوانان این شهرستان با اشاره به افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران سازمان ‌یافته رشت در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان ‌یافته رشت و بخش‌های تابعه 63 هزار و 731 نفر بود که نسبت به 44 هزار و 577 نفر سال 90 به میزان 43 درصد افزایش داشته است.

وی درباره فعالیت‌های حوزه جوانان شهرستان رشت، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این بخش تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرماندار رشت و دبیری رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در ستاد بود.

به گفته این مسئول، شهرستان رشت دارای 60 سمن در حوزه ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به پروژه عمرانی اداره ورزش رشت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر سالن شش هزار نفری رشت با اعتبار بیش از 125 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

فلاح اذعان کرد: با بهره‌برداری این سالن 214 سانتی‌متر به 2 هزار و 12 سانتی‌متر فضای ورزشی رشت اضافه شد.

وی به مدال‌های کسب شده ورزشکاران شهرستان رشت در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ورزشکاران رشت در مسابقات کشوری 276 مدال، در بین‌المللی 29 مدال، در آسیایی 12 مدال و در رقابت‌های جهانی هشت مدال کسب کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان رشت با بیان اینکه در سال 91 تعداد 25 ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت شدند، افزود: 15 نفر در این اردوها برگزیده شدند.

وی با تصریح بر اینکه شهرستان رشت 785 داور، یک‌هزار و 111 مربی و 14 تیم حاضر در لیگ‌های مختلف کشوری دارد، متذکر شد: سال گذشته 82 کلاس مربیگری و 22 کلاس داوری در شهرستان رشت برگزار شد.

به گفته فلاح، اداره ورزش و جوانان رشت سال گذشته در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه 175 برنامه فرهنگی، مسابقه، جشنواره و نمایشگاه برگزار کرد.

وی یادآور شد: شهرستان رشت دارای 70 باشگاه دولتی، 201 باشگاه خصوصی، 10 استخر دولتی و هشت استخر خصوصی است.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول