اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد همدان در سال 91 صورت گرفت

انجام 529 بازرسی و خرید 339 نمونه در راستای انجام طرح طاها

معاون اداره کل استاندارد همدان از انجام 529 بازرسی و خرید 339 نمونه از واحدهای صنفی استان همدان در راستای انجام طرح طاها در سال 91 خبر داد.

انجام 529 بازرسی و خرید 339 نمونه در راستای انجام طرح طاها

محمد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت عمومی در جامعه و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در جامعه از اهداف اجرای طرح «طاها» است، اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش کیفیت کالا باعث کاهش قاچاق کالا در کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌شود، یکی از طرح‌هایی که به صورت ویژه توسط این اداره کل اجرا می‌شود، اجرای طرح «طاها» است.

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در این اداره کل در راستای انجام طرح بررسی وضعیت کالاهای عرضه شده در بازار از حیث مطابقت با استاندارد ( طرح طاها ) پرداخت و گفت: در راستای اجرای این طرح که از سال 90 آغاز و در ابتدای سال 91 به اتمام رسید، بیش از یک هزار مورد بازرسی و 406 مورد نمونه‌برداری از سطح بازار شهرستان‌های مختلف استان انجام شده که طبق نتایج به دست آمده از طرح 63 درصد نمونه‌ها مطابق استاندارد و 37 درصد مغایر با استاندارد بوده است.

معاون اداره کل استاندارد همدان با بیان اینکه طرح طاها به معنای اجرای هماهنگ استاندارد است، افزود: همچنین طرح طاها با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد و افزایش کیفیت محصولات از آذر ماه سال 91 با انجام 529 بازرسی و خرید 339 نمونه از واحدهای صنفی استان همدان مجدداً آغاز شده است.

وی تأکید کرد: لازم به ذکر است بر اساس قانون هر گاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

هاشمی در پایان سخنان خود گفت: همچنین بر اساس همین قانون، واحدهای صنفی موظفند صرفاً کالاهای دارای نشان استاندارد را خرید و فروش نمایند در غیر این صورت اداره کل استاندارد ناچار به معرفی آنها به مراجع قضایی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/89002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول