اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج رسانه ملی:

شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی را برای همیشه در تاریخ جاودان کرد

رئیس سازمان بسیج صدا و سیما گفت: سید مرتضی آوینی از جمله هنرمندانی است که اختر وجودش در مدار ولایت و تعهد اسلامی، خوش درخشید و با خون خود، هنر انقلاب اسلامی را برای همیشه در تاریخ جاودان کرد.

شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی را برای همیشه در تاریخ جاودان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اصغر جعفری در همایش هنر شیدایی به مناسبت روز بسیج هنرمندان در یزد اظهار داشت: از دلایل اینکه مقام معظم رهبری، نام سید شهیدان اهل قلم را به شهید آوینی داد، نگاهی بود که آوینی به هنر داشت زیرا او به هنر با زیربنای درک بر ارزش‌های اسلامی نگاه می‌کرد.

وی افزود: او می‌خواست نشان دهد با جستجو در عمق جنگ، چه بر این کشور گذشت و هنرمندی که چنین هنری دارد، نه تنها هویت دینی و انسانی جامعه را حفظ می‌کند، بلکه هنر را به عنوان وسیله‌ای برای تبدیل ابتذال به تعهد و غفلت آفرینی به بیدارگری استفاده می‌کند.

جعفری بیان کرد: در چنین فضایی است که هنرمند متعهد تعریف می‌شود، همان که با شناخت جایگاه والای خویش و به پشتوانه معارف غنی اسلامی، می‌تواند هنر را تواناترین و زیباترین وسیله هدایت ملت‌ها، به سوی عدالت‌خواهی، آزادی و خداجویی برگزیند.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما یادآور شد: آوینی هنر واقعی را شیدایی حقیقت و هنرمند را کسی که علاوه بر شیدایی حق، قدرت بیان آن را نیز از خداوند متعال گرفته است، توصیف می‌کند.

وی اظهار داشت: هنرمندان بسیجی امروز باید آگاهانه در میان مردم با سلاح شعر و هنر و ادب حاضر شوند و با مشارکت در عرصه‌های سیاسی، هنری و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.

* ملت ما ملتی حماسه‌آفرین و تاریخ‌ساز است

رئیس بسیج صدا و سیما با اشاره به انتخابات گفت: ملت ما با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو و فشارهای اقتصادی، باز هم حضوری پررنگ در انتخابات خواهد داشت و حماسه‌ای تاریخ‌ساز خواهد ساخت.

جعفری گفت: کارهای بزرگ و حماسی نیز از سوی ملت‌هایی حماسی که دارای عزم و اراده هستند صورت می‌گیرد و ملت ما جزو این ملت‌هاست.

وی افزود: ملت بزرگ ایران این توانمندی و استعداد را دارد که در عرصه‌های سیاسی مختلف از جمله انتخابات حماسه بیافریند و تمام دنیا شاهد خواهد بود که مردم ایران با حضور باشکوه خود در انتخابات یک حماسه بزرگ سیاسی را ایجاد خواهند کرد و مردم با حضور باشکوه خود تداوم انقلاب را تضمین می‌کنند.

به گزارش فارس، همایش هنر شیدایی همزمان با روز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و روز بسیج هنرمندان در مجتمع امام علی (ع) به همت بسیج هنرمندان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول