اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

افزایش 17.9 درصدی جابجایی خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 17.9 درصدی جابجایی خودرو در مسیرهای دریایی طی نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

افزایش 17.9 درصدی جابجایی خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعلی استیری امروز طی نشستی ضمن تشریح دستاوردها و عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در تعطیلات نوروزی سال 92، اظهار داشت: در نوروز امسال ناوگان مسافربری دریایی هرمزگان 104 شناور استاندارد با ظرفیت برابر با 20 هزار نفر جابجایی همزمان در راه خدمت‌رسانی به مسافران کار خود را با جدیت هرچه تمام‌تر آغاز کرد.

وی ادامه داد: حاصل تدابیر و مدیریت امکانات در اختیار، وقوع چهار میلیون و 428 هزار نفر سفر دریایی در استان طی روزهای مذکور است.

استیری که در حال حاضر عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز هست، اضافه کرد: همچنین در این ایام ظرفیت ایجاد شده برای جابجایی خودرو از مسیرهای دریایی استان نیز برابر با دو هزار و 600 خودرو در یک زمان واحد بود.

به گفته وی، ظرفیت جابجایی خودرو در مسیرهای دریایی طی نوروز 92، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 20 درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه رقم جابجایی خودرو نیز در نوروز 92 در مقایسه با مدت یاد شده، 17.9 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در ایام نوروز، 520 هزار و 859 خودرو در مسیرهای دریایی و به قصد دستیابی به جزائر و بنادر جابجا شده است.

به گفته استیری، تشکیل و فعالیت کمیته حمل و نقل دریایی طی امسال و گذشته سبب حصول دستاوردهای مطلوبی در این بخش شده است.

عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اضافه کرد: در حالی ما شاهد وقوع رقم جابجایی مسافر و خودرو در مسیرهای دریایی استان هستیم که حتی یک مورد سانحه دریایی نیز در این روند رخ نداده است که به نوعی خود رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان جابجایی مسافر در مسیرهای دریایی استان نسبت به سال گذشته در نوروز امسال 27.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

استیری یادآور شد: طی بازه زمانی 24 اسفندماه سال 91‌ تا 16 فروردین سال 92 تعداد 36 هزار و 960 سفر دریایی توسط شناورهای موجود در آبهای استان در حوزه مسافری انجام شده است.

به گفته وی، این میزان تردد نسبت به مدت مشابه در نوروز 91 افزایش 24.3 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول در پایان بیان داشت: حجم بالای جابجایی مسافر و خودرو در یک بازه زمانی 22 روزه بدون حتی یک سانحه نشان از توان بالای کارکنان دریایی و بندری کشور دارد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول