اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

آبدان میزبان دو شهید گمنام خواهد بود

امام جمعه آبدان گفت: 25 فروردین ماه شهر آبدان میزبان دو شهید گمنام و گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

آبدان میزبان دو شهید گمنام خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حمیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی تشییع شهدای گمنام این شهر اظهار داشت: مردم این شهر در انتظار میزبانی از شهدای گمنام لحظه شماری می‌کنند و به یاری خداوند متعال با تشییع بی‌نظیر در طول تاریخ به نسبت جمعیت از بی بی دو عالم به پاس عنایات ویژه به این شهر قدردانی خواهند کرد.

وی افزود: شهدای 8 سال دفاع مقدس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در میان شهدای اسلام از جمله شهدای کربلا نیز بی‌نظیر است که داشتن دو رسالت مهم شهادت و پیام آور شهید بودن است.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: در حادثه کربلا پس از شهادت سیدالشهدا و یارانش، حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد(ع) رسالت ابلاغ پیام شهدا را بر عهده گرفتند در حالی که این رسالت در رابطه با شهدای دفاع مقدس بر عهده خود شهیدان گذاشته شده و زمانی که مردم به نیروی معنوی نیازمندند خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه آبدان ادامه داد: اقامه نخستین نماز جمعه شهر آبدان همزمان با ولادت بی بی دو عالم بود و نیز تشییع و تدفین دو تن از فرزندان زهرای مرضیه(س) در روز شهادت آن بانوی مکرمه نشان از توجه ویژه آن حضرت به این شهر دارد که می‌خواهد با میزبانی خوب ما از این دو کبوتر گمنام از بلاهای آسمانی بر این شهر جلوگیری کند و آثار و برکات فراوانی را به ما عرضه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد 130 شهید گمنامی که 25 فروردین در 29 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، شهر آبدان تنها نقطه‌ای از استان بوشهر خواهد بود که میزبان دو کبوتر از این 130 کبوتر خونین بال است.

حمیدی‌نژاد با تأکید بر حضور مردم آبدان در صحنه‌های حساس سیاسی و مذهبی افزود: بی‌شک آبدانی‌ها در این روز سنگ تمام خواهند گذاشت و بی‌نظیرترین تشییع تاریخ را به نسبت جمعیت رقم خواهند زد.

آیین تشییع دو شهید گمنام در تاریخ 25 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) از محل مصلای نماز جمعه این شهر با حضور گسترده مردم ولایتمدار، شهید پرور و انقلابی آبدان به سمت حوزه مقاومت نجف اشرف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/66003/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول