اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

وزیر صنعت باید پاسخگوی عزل و نصب‌های بی‌ضابطه در صنایع باشد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی عزل و نصب‌های غیرتخصصی، غیراصولی و بی‌ضابطه در صنایع باشد.

وزیر صنعت باید پاسخگوی عزل و نصب‌های بی‌ضابطه در صنایع باشد

محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون صنعت را رنج می‌دهد سوءمدیریت است، مدیریتی که می‌تواند مجموعه‌ای را به سوی تحول و ترقی هدایت کند، اکنون بلای جان صنعت شده است.

وی تاکید کرد: این مشکل و کم توجهی موضوع ملی و فرا استانی است اما در آذربایجان‌شرقی به عنوان استانی صنعتی که صاحب و دارنده خیل عظیمی از صنایع تاثیرگذار کشور در خود است نیز نمود و بروز دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه تاوان این سوءمدیریت را مردم می‌دهند، از مجموعه‌های خودروسازی کشور در این زمینه به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: اصلی‌ترین موضوعی که در بحث‌های اخیر خودرویی کشور تاثیرگذار بود و ضعف آن سرمنشاء آغاز مشکلات عدیده برای مردم و مصرف‌کنندگان شد از جمله مواردی است که با وزیر صنعت مطرح خواهیم کرد.

این نماینده مجلس، بالا نرفتن کیفیت خودرو و عدم عمل به تعهد 10 ساله خودروسازان در نیل به این خواسته را نیز یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

وی گفت: در 10 سال پروسه زمانی که برای خودروسازان به منظور رسیدن کیفیت خودروهای تولیدی در داخل به استانداردها تعیین شده بود، نه تنها به هدفی نرسیده‌ایم بلکه کیفیت خودروهای تولیدی روز به روز بد و بدتر می‌شود.

سعیدی اضافه کرد: خریداران در اکثر موارد از خودرویی که کمپانی‌ها تازه تولید کرده و آنان مستقیماً از تولیدکننده تهیه کرده‌اند، راضی نبوده و در خوشبینانه‌ترین حالت یک روز بعد و گاهاً در ساعات اولیه برای تعویض قطعه و استفاده از گارانتی مراجعه می‌کنند که موفق شدن در استفاده از این بخش نیز خود جای بحث دارد.

وی توجه به زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی را نیز خواستار شد و گفت: هم اکنون به زیرساخت‌های اولیه شهرک‌های صنعتی از جمله آب، برق، گاز و ... که مثلاً جذب‌کننده سرمایه‌گذار باید باشد، توجهی نمی‌شود.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه این هفته به پرسش‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت از جمله پرسش‌های تعدادی از نمایندگان آذربایجان‌شرقی در این بخش پاسخگو باشد. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول