اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کشتی لوچو کشور:

میزبانی نخستین دوره مسابقات قهرمانی لوچوی ایران به مازندران رسید

سرپرست کشتی لوچو کشور از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی لوچو قهرمانی کشور به میزبانی مازندران خبر داد.

میزبانی نخستین دوره مسابقات قهرمانی لوچوی ایران به مازندران رسید

محمدرضا بحرگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در تقویم سال 92 مهم‌ترین برنامه‌ای که به فدراسیون ارائه شد برگزاری مسابقه کشتی لوچو قهرمانی کشور به صورت رسمی به میزبانی مازندران است.

وی افزود: کشتی لوچو از رشته‌های ورزشی سنتی مردم مازندران محسوب می‌شود که باید برای برگزاری این رخداد مهم نگاه ویژه‌ای به این ورزش سنتی شود.

سرپرست کشتی لوچو کشور با اهمیت این موضوع گفت: ورزش لوچو متعلق به همه مازندرانی‌ها است و هیچکس نمی‌تواند این ورزش را شخصی بداند.

بحرگرد با قطعی خواندن این مسابقات در مازندران تصریح کرد: این مسابقه برای نخستین بار بهمن‌ماه به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

وی گفت: مازندران مهد و پایتخت کشتی جهان است که باید از هر نظر با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی نخستین دوره مسابقات کشتی لوچو در استان با کیفیت سطح برگزاری بسیار بالا شود.

سرپرست کشتی لوچو کشور ابراز داشت: تمام مسئولان استان برای ثبت روز قهرمانی لوچو در کشور و نیز قرار گرفتن این ورزش در تقویم فدراسیون تلاش کنند.

وی که افتخارات کشتی مازندران در سطح کشور و بین‌المللی را مدیون لوچو می‌داند، اظهار داشت: با اتحاد و همدلی تمامی نهادهای مازندران نیاز مبرم به یک میدان بزرگ و رسمی برای لوچو همانند گود زینعلی خان اسفراین است تا لوچو را بتوان در عرض چند سال بین‌المللی برگزار کرد.

رئیس هیئت ورزش سنتی و بومی محلی مازندران یادآور شد: پخش زنده مسابقات کشتی چوخه از شبکه استانی خراسان شمالی و چند شبکه استانی در 14 فروردین 92 در واقع نشان از اتحاد و همدلی تمامی دستگاه‌ها در آن استان بود.

بحرگرد با ابراز امیدواری چنین تفکر همدلی برای لوچوی در مازندران از سوی مسئولان اظهار داشت: با برگزاری سطح بالا و کیفی این مسابقات باید حضور مسئولان ارشد ورزش کشور به ویژه وزیر ورزش را در کشتی لوچو فراهم کنیم.

این مسئول ورزشی کشور و مازندران در پایان با اشاره به موافقت غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش سنتی و بومی محلی کشور برای برگزاری نخستین دوره کشتی لوچو قهرمانی کشور در مازندران خاطرنشان کرد: مازندران با توجه به سابقه برگزاری چندین مسابقه بین‌المللی در ورزش به راحتی با همت مسئولان سربلند بیرون می‌آید.

انتهای پیام/86005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول