اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

تکثر کاندیداها‌ی اصولگرایان متدینان را نگران کرده است / جبهه اصولگرایان با تدبیر عمل کند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با انتقاد از تکثر کاندیداهای اصولگرایان گفت: جبهه اصولگرایان جبهه‌ای است که بیش از دیگران دغدغه مسائل انقلاب را دارد و باید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با تدبیر عمل کند.

تکثر کاندیداها‌ی اصولگرایان متدینان را نگران کرده است / جبهه اصولگرایان با تدبیر عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی کشور با اشاره به شرایط کشور گفت: شرایط ایران حساس و ویژه است و تکالیف ما نیز حقیقتا تکالیف سنگینی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری در نامگذاری عناوین سال‌ها ابتکار عمل دارند ادامه داد: یکی از جاهایی که ممکن است ما را آسیب‌پذیر کند، مسائل اقتصادی است اما رهبر معظم انقلاب امسال از واژه‌ای استفاده کردند که در نوع خود کم نظیر است و لوازم خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه ما حوادثی که با شجاعت، دلیری و شور و انگیزه بالا همراه باشد و در تاریخ کشور اتفاق افتاده را حماسه می‌ نامیم خاطرنشان کرد: آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد این است که سیاست و اقتصاد در ایران به حماسه تبدیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری تجلی حضور مردم است گفت: 34 سال پس از انقلاب با فراز و فرودهای فراوان تجربه کمی نیست.

وی افزود: جبهه اصولگرایان جبهه‌ای است که بیش از دیگران دغدغه مسائل انقلاب را دارد و چون دغدغه‌اش بیشتر است باید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها هم با تدبیر عمل کند.

حسینی بوشهری با انتقاد از تکثر کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تکثر کاندیداهای انتخابات که هر روز هم شاهد بیشتر شدن آنها در رسانه‌ها هستیم برای متدینان مایه نگرانی شده است.

امام جمعه قم ادامه داد: انتخابات در ایران اسلامی تک بعدی نیست که بگوییم اصولگرایان به صحنه می‌آیند و تکثرشان مشکلی ایجاد نمی‌کند، گرچه خود تکثر در جمع اصولگرایان نیز کار را به دور دوم می‌رساند.

وی تاکید کرد: ما در انتخاب و معرفی نامزد ابتدا باید به شایسته‌سالاری و اصلح بودن توجه داشته باشیم.

حسینی بوشهری در ادامه بر مطالعه آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: باید نقاط ضعف و آسیب‌های کشور مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرند، راه مستقیم بدون هر گونه افراط و تفریط و لغزش، باید در معیارها، گزینش‌ها، رأی دادن و کاندیدا شدن مورد توجه قرار بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که حضور مردم در  صحنه بسیار مهم است، افزود: باید بخشی از سرمایه برای حضور مردم در صحنه هزینه شود؛ زیرا هرچه انتخابات حماسی‌تر برگزار شود، موازنه ما در سطح جهانی افزایش پیدا می‌کند.

وی بر رعایت معیارهای اخلاقی در انتخابات تاکید کرد و گفت: دیگران به ما به عنوان الگو نگاه می‌کنند؛ بنابراین رعایت اخلاق و قانون باید مورد تاکید همه باشد.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر نامزدی در انتخابات رأی نیاورد اما در اخلاق پیروز شود، دارای اهمیت است و در این زمان می‌توان اعلام پیروزی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به شورای مرکزی موتلفه گفت: شما چون با روحانیت همراهی دارید، در آزمون‌های سخت  پیروز بیرون آمده‌اید.

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول