اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار مکاترونیک دانشگاه تهران:

آینده روباتیک روشن است

استادیار گروه مکاترونیک دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران گفت: آینده روباتیک روشن و در عین حال خطرناک است.

آینده روباتیک روشن است

مهدی طالع ماسوله در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس قزوین اعزامی به مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران اظهار داشت: ما بر اساس امکانات مالی و استعدادهای خوب جوانان خود در علم روباتیک به سرعت پیش رفته و درک خوبی از روباتیک پیدا کرده‌ایم.

مدیر لابراتوار تعامل انسان و روبات (تار) افزود: برخی از افراد رشد و حضور روبات‌ها را به عنوان یک خطر قلمداد کرده و آن را عاملی برای از دست رفتن مشاغل انسانی می‌بینند و به همین دلیل است که روبات‌ها بیشتر در فضای آکادمیک رشد کرده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بتوان به انسان‌ها ثابت کرد که روبات‌ها یک خطر نیستند قطعا با سرعت بیشتری رشد می‌کنیم، ابراز داشت: اینجانب بیش از یک سال است که در ایران حضور داشته و از نزدیک شاهد پیشرفت دانش‌ها در زمینه روباتیک و پیشرفت آنها بوده‌ام.

طالع ماسوله فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه روباتیک را بی‌نظیر خواند و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قطب روباتیک ایران است و روز به روز پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه طراحی، امکانات، آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تفاوتی با دانشگاه‌های معتبر خارجی ندارد، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور به حساب می‌آید.

استادیار گروه مکاترونیک دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بازگشتش به ایران دلایل زیادی دارد، تصریح کرد: کشور ما ظرفیت‌های بالا و منحصر به فردی دارد که هر کسی را به سعی و تلاش ترغیب می‌کند که البته ما در ایران استعدادهای فراوانی داریم و باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به فعالیت 30 دانشجو در لابراتوار تعامل انسان و روبات (تار) عنوان کرد: به کمک دانشجویان این لابراتوار توانستیم در کمتر از دو سال به دستاوردهای بسیار خوبی برسیم و دست‌یابی به این دستاورد‌ها در خارج از کشور حداقل هشت سال زمان لازم داشت.

استادیار گروه مکاترونیک دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران افزود: ما در این آزمایشگاه علاقه‌مندان به علم روباتیک را دور هم جمع کرده و با کار بر روی روبات‌های مختلف با کاربردهای متفاوت سعی در پیشبرد این علم می‌کنیم و البته موضوع اصلی فعالیت‌های لابراتوار انسان و روبات تمرکز بر روی تعامل انسان با روبات است.

مدیر لابراتوار تعامل انسان و روبات (تار) با بیان اینکه در نخستین روزهای بازگشت به کشور کاستی‌هایی وجود داشت که در ابتدا آزار دهنده به نظر می‌رسید، تصریح کرد: در ادامه کار بنده همان مسایل و دغدغه‌ها انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر شد و باید گفت محدودیت‌هایی همچون مسایل مالی، امکانات و ... سبب می‌شود تا با انگیزه‌ای دوچندان کار کرده و خلاقیت‌های جدیدی را داشته باشیم.

ماسوله ادامه داد: تمام انسان‌ها و به خصوص ایرانی‌ها دارای یک استعداد خاص بوده و هدفی ویِژه را دنبال می‌کنند و اینجانب نیز علاقه‌مندم استعدادهای خوب این منطقه را شناسایی و جمع‌آوری کنم.

استادیار گروه مکاترونیک دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران در خصوص آینده علم روباتیک اظهار داشت: چشم‌انداز روباتیک بسیار روشن و در عین حال خطرناک است زیرا باید از ابتدا بنیان آن را درست گذاشته و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی دانش‌آموزان و استعدادهای نهفته ایرانی سرمایه‌گذاری کرد، تصریح کرد: باید تا ضمن حمایت از علاقه‌مندان این علم آنها را هدایت کنیم تا در مسیر صحیح حرکت کرده و به شکلی هدفمند در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول