اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

353 کیلوگرم موادغذایی در طبس معدوم شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان طبس از امحاء 353 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در قالب اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

353 کیلوگرم موادغذایی در طبس معدوم شد

سید حمید متولیان‌سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند 1391 تا 15 فروردین 1392 اجرا شد که در قالب آن 977 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی شهرستان‌ انجام شد.

وی ادامه داد: در جریان این بازدیدها هفت متخلف از مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند که دو مورد از مراکز متخلف، با حکم اداره تعزیرات حکومتی به نصب «اطلاعیه ارتکاب تخلف» بر سردرب مکان کسب محکوم شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان طبس اضافه کرد: در مدت 45 روز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان طبس، هفت بازرس بهداشت محیط طبس حتی در روزهای تعطیل رسمی، علاوه بر کنترل بهداشتی اماکن، 421 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام داده و 103 نمونه آب آشامیدنی را برای آزمایش میکروبی به آزمایشگاه آب شهرستان ارسال کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در استخر سرپوشیده شهر طبس و نمونه‌برداری و آزمایش 9 نمونه آب آن، از دیگر فعالیت‌های بازرسان بهداشت محیط طبس در ایام نوروز بوده است.

متولیان سجادی یادآور شد: در ایام اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، فعالیت بازرسان و پرسنل ستادی بهداشت محیط شهرستان طبس شامل یک‌هزار و 184 نفر ساعت کار بوده و علاوه بر این بیش از 60 بهورز نیز در سطح روستاهای شهرستان، کار کنترل آب آشامیدنی، اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی را بر عهده داشته‌اند.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه‌های آب و مواد غذایی شهرستان طبس در مدت 45 روز، در حالت آماده‌باش بوده و نیروهای ستادی مرکز بهداشت نیز به‌طور مستمر بر فعالیت بازرسان و بهورزان نظارت داشتند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان طبس ادامه داد: همچنین صدور 240 فقره کارت معاینه بهداشتی متصدیان و کارگران اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از دیگر فعالیت‌های بهداشت محیط طبس در ایام نوروز است.

این مسئول عنوان کرد: بهداشت محیط شهرستان طبس با همراهی مراجع قضایی، با سودجویانی که حقوق جامعه را زیر پا گذاشته و با عدم رعایت مقررات بهداشتی به مشتریان خود اجحاف می‌کنند بدون اغماض و برابر قانون رفتار می‌کند.

متولیان‌سجادی همچنین از متصدیان و کارگران اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که با توجه به اخلاق اسلامی، آموزه‌های دینی، قانون و حقوق مصرف‌کنندگان، خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی می‌دانند تقدیر کرد.

انتهای پیام/90001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول