اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی گچساران عنوان کرد

ارائه خدمات رایگان به بیماران اوتیسم در گچساران

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: مرکز درمانی اوتیسم در این اداره راه‌اندازی شده و ارائه خدمات به بیماران دارای این بیماری در گچساران به صورت رایگان است.

ارائه خدمات رایگان به بیماران اوتیسم در گچساران

سید مهران کشاورز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشد در روابط اجتماعی بوده که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی مرکز درمانی اوتیسم در محل اداره بهزیستی گچساران یادآور شد: مرکز درمان اختلالات ارتباطی، کلامی و چشمی کودکان در این شهرستان با هدف کاهش زمان درمان و بازتوانی این کودکان راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران با اشاره به لزوم توجه جدی به بیماری اوتیسم، بهترین زمان تشخیص این بیماری را سن دو تا پنج سالگی عنوان کرد و گفت: بعد از این سن در سال اول دبستان را آموزش و پرورش استثنایی اقدام به شناسایی بیماران می‌کند.

کشاورز ابراز داشت: مرکز درمانی بیماران اوتیسم اداره بهزیستی گچساران با بیش از 10 نفر از کارشناسان و متخصصان، روانشناسان و تیم گفتار درمانی فعالیت کرده و خدمات مطلوبی به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه آموزش و پرورش و بهزیستی نسبت به ایجاد و گسترش مدارس ویژه و اختصاصی برای کودکان طیف اوتیسم تصریح کرد: توجه ویژه به این مهم بسیار مورد تأکید است.

کشاورز خاطرنشان کرد: علائم اصلی اختلالات اوتیسم ناشناخته بوده و به طور معمول تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند.

تشخیص بیماری اوتیسم در سنین پایین ضرورت دارد

رئیس اداره بهزیستی گچساران با اشاره به ارائه خدمات رایگان در مرکز درمانی اوتیسم بیان داشت: کودکان مبتلا به این بیماری، تحریکات حسی را به گونه‌ای متفاوت درک می‌کنند.

کشاورز با بیان این‌که تشخیص اوتیسم در سنین پایین کمک بزرگی به کودک اوتیسم می‌کند، افزود: اختلالات رفتاری سبب اشکال در ابراز محبت و برقراری ارتباط عاطفی در آن‌ها می‌شود و با توجه به این رفتار، خانواده‌هایی که کودکان آن‌ها با این مشکل مواجه هستند لازم است به این مرکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بیماری اوتیسم در صورت درمان نشدن در دوران کودکی، بروز مشکلات زیادی برای فرد، خانواده، اطرافیان و اجتماع را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول