اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 تا 22 اردیبهشت ماه

دو و میدانی‌کاران قمی برای کسب جایزه بزرگ آسیا رقابت می‌کنند

دو و میدانی‌کاران قمی نیمه دوم اردیبهشت ماه در جدال با رقبای مطرح از کشورهای مختلف برای فتح جایزه بزرگ آسیا رقابت می‌کنند.

دو و میدانی‌کاران قمی برای کسب جایزه بزرگ آسیا رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ورزش دو و میدانی از جمله رشته‌های پراستعداد و توانمند در بین ورزش‌های فعال در استان قم است که در هر سال می‌توان انتظار کسب چندین مدال میادین داخلی و مسابقات برون مرزی را از این رشته داشت.

موفقیت دو و میدانی قم در کسب مدال از غرب آسیا و جام بین‌المللی فجر

این رشته ورزشی در سالی که به تازگی آن را پشت سر گذاشته‌ایم توانست در مسابقات بین‌المللی جام فجر و رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا مدال کسب کند و همچون چند سال گذشته که همواره در میادین داخلی و برون مرزی می‌درخشید، در سال 91 نیز جزو ورزش‌های مدال‌آور قم لقب بگیرد.

دو و میدانی‌کاران قمی که سرآمد و چهره شاخص آنها محمدمحسن ربانی ورزشکار سرشناس رشته پرش با نیزه است و عناوین و افتخارات فراوانی را در کارنامه ورزشی خود دارد، در طول هفت سال گذشته به وفور در رقابت‌های برون مرزی و کشوری افتخار کسب کرده‌اند.

ربانی دارنده نخستین و آخرین طلای پرش با نیزه آسیا از سال 2007

محمدمحسن ربانی دارنده نخستین و آخرین مدال طلای تاریخ دو و میدانی کشورمان در رقابت‌های رشته پرش با نیزه مسابقات دو و میدانی قهرمانی مردان آسیا محسوب می‌شود که در سال 2007 توانست این عنوان ارزشمند را برای ورزش کشورمان به ارمغان بیاورد.

ربانی مدال‌های رنگارنگ و مختلفی از مسابقات بین‌المللی و آسیایی دارد و تنها در پیکارهای قهرمانی جهان هنوز موفق به کسب مدال نشده است و امید دارد در سال‌های رو به پایان دوران حرفه‌ای فعالیتش در پرش با نیزه به این عنوان نیز دست یابد.

این چهره ارزنده اکنون در کنار استعدادهایی همچون میلاد دریساوی و محمدحسین اسکندری از جمله امیدهای دو و میدانی قم برای درخشش در مسابقات سال جاری قهرمانی کشور، لیگ باشگاه‌های کشور و همچنین پیکارهای قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و مسابقات بین‌المللی است.

مقام چهارم ربانی در مسابقات سال 2012 جایزه بزرگ دو و میدانی

یکی از رقابت‌های مهمی که سال گذشته ربانی در آن به مصاف حریفان رفت و درخشش قابل توجهی داشت، رقابت‌های جایزه بزرگ دو و میدانی در کشور کره جنوبی بود و در آن مطرح‌ترین پرنده‌های جهان حضور داشتند و سرانجام ربانی با کسب مقام چهارم به کار خود پایان داد و یکی از مدال‌های برون مرزی‌اش را در نیمه دوم سال قبل در مسابقات غرب آسیا کسب کرد.

قرار است رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ آسیا در سه مرحله از روز پانزدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار شود و با اینکه هنوز ترکیب نهایی تیم ملی دو و میدانی اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها مشخص نشده ولی احتمال حضور دو و میدانی‌کاران قمی در ترکیب تیم ملی وجود دارد.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول