اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان اسفراین مطرح کرد

لزوم اختصاص اعتبار به مسابقات باچوخه اسفراین

رئیس اداره ورزش و جوانان اسفراین تنها راه حل رفع مشکل کمبود اعتبارات برگزاری رقابت‌های باچوخه اسفراین را اختصاص ردیف اعتباری خاص به این مسابقات عنوان کرد.

لزوم اختصاص اعتبار به مسابقات باچوخه اسفراین

محمد فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به اینکه برگزاری این رقابت‌ها همه ساله در این شهر حدود یک میلیارد ریال هزینه در بر دارد، اظهار داشت: این در حالی است که تنها بخش اندکی از اعتبارات مورد نیاز از سوی تربیت بدنی و استانداری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون به خاطر برگزاری رقابت‌های سال گذشته همچنان بدهکار بازار هستیم، افزود: متأسفانه به خاطر نداشتن ردیف اعتباری خاص برای برگزاری این مسابقات، همه ساله با مشکل مواجه هستیم.

فیروزه همچنین کمک‌های واحدهای صنعتی در این شهرستان را برای برگزاری باچوخه اسفراین ناچیز خواند و گفت: تنها راه حل رفع مشکل کمبود اعتبارات برگزاری رقابت‌های باچوخه اسفراین، اختصاص ردیف اعتباری خاص در یکی از فدراسیون‌های ورزشی و یا از سوی وزارت ورزش و جوانان به این امر است.

وی خاطرنشان کرد: برای اهدای جوایز ورزشکاران برتر مسابقات باچوخه اسفراین، صرفاً 150 میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود و علاوه بر آن هزینه‌های مختلف دیگر برگزاری این رویداد ورزشی اعم از آماده‌سازی فضا، عوامل انتظامی، پذیرایی از ورزشکاران و میهمانان و ... به اداره ورزش و جوانان این شهرستان تحمیل می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسفراین گفت: بعد از برگزاری این رقابت‌ها مسئولان برگزار کننده همچنان دغدغه تأمین هزینه‌ها و بدهی به بازار را داشته، از این رو لازم است تا در این زمینه تدبیر شود.

همه ساله بر اساس یک سنت دیرینه که عمر آن به 50 سال قبل باز می‌گردد در فروردین در شهرستان اسفراین، رقابت کشتی پهلوانی با نواختن سور و سورنا در محل گود کشتی زینل‌خان برگزار می‌شود.

گفتنی است، برگزاری این مسابقه به عنوان سنت پهلوانی از دیرباز از پیشینیان این خطه به یادگار مانده است.

انتهای پیام/63002/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول