اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد

ثبت 18 هزار واقعه ولادت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد متولدان سال گذشته استان را 18 هزار و 376 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ولادت 9 هزار و 464 پسر و 8 هزار و 912 نفر نوزاد دختر هستند.

ثبت 18 هزار واقعه ولادت در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: 5/51 درصد متولدان استان را پسران و 5/48 درصد را نوزادان دختر تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از کل آمار متولدان سال 91 تعداد 12 هزار و 537 نفر از والدین نوزادان یعنی معادل 68 درصد ساکن در شهرهای استان و تعداد 5 هزار و 839 نفر برابر با 32 درصد از والدین در روستاهای استان سکونت داشته‌اند.

زاهدی‌نیا با اشاره به ثبت 98 درصدی واقعه ولادت در مهلت قانونی 15 روز گفت: تعداد 17 هزار و 944 ولادت در این بازه زمانی ثبت شده و 432 مورد به صورت معوقه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان ماده 16 قانون ثبت احوال اظهار کرد: طبق این ماده قانونی اعلام کننده واقعه ولادت می‌تواند پدر، مادر، جد پدری و در صورت عدم ثبت ازدواج حضور مشترک پدر و مادر باشد.

وی گفت: از تعداد 18 هزار و 376 مورد ولادت رخ داده در سال گذشته تعداد 16 هزار و 133 نفر با اعلام پدر 882 نفر با حضور مشترک پدر و مادر 881 نفر با حضور مادر، 383 نفر با اعلام جد پدری و مابقی به سایر موارد قانونی برای اعلام واقعه ولادت و صدور شناسنامه نوزاد مراجعه کرده‌اند.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: میزان ولادت در استان 21 در هزار است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان تعداد 21 ولادت واقع شده و از این جهت از میانگین کشوری که 18/5 در هزار است بسیار بالاتر است.

انتهای پیام/63001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول