اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی قم:

مصمم به رونق‌بخشی بازی‌های بومی و محلی هستیم

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم از تلاش برای گسترش این بازی‌ها در قم خبر داد.

مصمم به رونق‌بخشی بازی‌های بومی و محلی هستیم

زهره فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: مأموریت ما در گذشته توسعه ورزش در بین روستائیان و عشایر بود اما از زمانی که تغییراتی در فدراسیون سابق روستایی و عشایر ایجاد شد، وظیفه جدیدی با عنوان توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی داریم.

وجود بازی‌های بومی و محلی جذاب در بین قمی‌ها

وی ادامه داد: در قم نیز همانند سایر نقاط کشور ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی جالب توجهی وجود دارد که در گذشته یکی از مهمترین سرگرمی‌ها برای نوجوانان و جوانان و حتی افراد بزرگسال در ایام اوقات فراغت بود.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم اضافه کرد: در سال جدید با امکانات و پیگیری بیشتر سعی می‌کنیم این رشته‌ها را در قم به خصوص در مناطقی که بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، بیشتر گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: این هیئت با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین همکاری اداره‌های ورزش و جوانان بخش‌ها و شهرهای تابعه قم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با جدیت پیگیر پیشرفت این ورزش‌ها در قم خواهد بود.

فلاح با اشاره به برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزشی سال جدید بیان داشت: با توجه به پیگیری و علاقمندی که در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی وجود دارد، سال خوبی را برای پیشرفت ورزش‌های سنتی در قم پیش‌بینی می‌کنیم.

همکاری جدی با بخش‌های تابعه قم برای توسعه بازی‌های سنتی

وی یادآور شد: سعی می‌کنیم با همکاری ادارات ورزش و جوانان در شهرهای تابعه به اهداف و برنامه‌هایی که در نهایت به توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی می‌انجامد، دست یابیم و امسال نیز این روند را تداوم ببخشیم.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم افزود: اهتمام جدی نسبت به بیمه ورزشی، تهیه و تدوین تقویم ورزشی برای ارائه به اداره کل ورزش و جوانان و تشکیل هیئت‌های ورزشی دارای قابلیت از جمله مهمترین شاخص‌های ارزیابی به شمار می‌روند.

فلاح با بیان اینکه به توسعه این ورزش‌ها در هر دو بخش مردان و بانوان به یک اندازه توجه داریم، عنوان داشت: همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی بخش‌های تابعه به منظور معرفی نماینده بخش برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی و انتخابی استان و نیز شناخت نماینده قم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور از جمله دیگر برنامه‌های مهم هیئت هستند.

انتهای پیام/78002/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول