اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سی‌ویکم لیگ برتر فوتبال

کاندیدای قضاوت در جام جهانی داور بازی صبا و فولاد شد

تنها کاندیدای کشورمان برای قضاوت در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل داور دیدار حساس تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد خوزستان شد.

کاندیدای قضاوت در جام جهانی داور بازی صبا و فولاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تنها چهار هفته به پایان دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باقی مانده است و در این چهار هفته سه تیم آسیایی می‌شوند و پنج تیم نیز به لیگ دسته اول جام آزادگان سقوط می‌کنند.

در این هفته‌ها سرنوشت سه سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان و پنج تیم کاندیدای سقوط‌کننده به لیگ دسته اول جام آزادگان مشخص می‌شود تا به این ترتیب پرونده آخرین لیگ 18 تیمی فوتبال ایران با مشخص شدن رده‌بندی نهایی بسته شود.

به همین دلیل کمیته داوران فدراسیون فوتبال در تعامل با سازمان لیگ برتر مجری برگزاری رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس، به دقت دیدارهای مهم چهار هفته پایانی را رصد می‌کنند و بهترین داوران حال حاضر فوتبال کشورمان را قاضی دیدارهای حساس قرار می‌دهند.

در حال حاضر تیم‌های استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان،‌ تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان چهار کاندیدای به دست آوردن سهمیه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا در فصل 2014 این رقابت‌ها هستند.

این در حالی است که پنج تیم صنعت نفت آبادان، گهر شهرداری دورود، پیکان تهران، آلومینیوم هرمزگان و ذوب‌آهن اصفهان نیز کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌‌های کشور جام آزادگان هستند و از بین آنها چهار تیم به صورت مستقیم راهی لیگ دسته اول می‌شوند و تیم پنجم باید در پلی‌آف رفت و برگشت با تیم سوم دسته اول رقابت کند.

دعوت داور دیدار صبا و فولاد به سمینار داوران جام جهانی برزیل

در کوران هفته‌های پایانی لیگ برتر این هفته صبای قم و فولاد در حالی از ساعت 16 و 30 دقیقه عصر جمعه شانزدهم فروردین‌ماه در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند که کمیته داوران فدراسیون فوتبال تنها کاندیدای داوری فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 را قاضی این دیدار قرار داده است.

این داور باتجربه علیرضا فغانی است که اخیراً به سمینار داوران قضاوت‌کننده در جام جهانی در کشور برزیل دعوت شده است و جامعه داوران فوتبال ایران امیدوار به حضور وی در جام جهانی آینده هستند، داوری که با همراهی محمدرضا امینی و علیرضا کناری به عنوان دو کمک، جمشید محمدی به عنوان داور ذخیره و اسماعیل صفیری به عنوان ناظر، بازی حساس صبای قم و فولاد خوزستان را قضاوت می‌کند.

در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هم‌اکنون فولاد خوزستان در فاصله اندک با سه مدعی بالای جدول یعنی استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در مکان چهارم جای دارد و صبای قم با 40 امتیاز از 30 بازی نهم است.

انتهای پیام/78002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول