اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت بسکتبال استان قم:

بسکتبال قم رکود سال گذشته را جبران می‌کند/ تلاش برای صعود به لیگ برتر

دبیر هیئت بسکتبال استان قم گفت: بسکتبال قم امسال با برنامه‌های متنوع رکود سال قبل را جبران کرده و حضور موفقی در لیگ و مسابقات قهرمانی کشور خواهد داشت.

بسکتبال قم رکود سال گذشته را جبران می‌کند/ تلاش برای صعود به لیگ برتر

محسن نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: شاید سال 91 برای بسکتبال قم چندان سال خوبی نبود، چراکه بسکتبال‌دوستان و مردم علاقمند به ورزش در قم انتظار داشتند که در لیگ باشگاه‌های کشور حضور داشته باشیم، اما اینگونه نشد.

وی ادامه داد: مجموعه هیئت بسکتبال بسیار علاقمند و پیگیر بود که بتوانیم در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور حضور یافته و برای صعود به لیگ برتر تلاش کنیم، اما مسائل و مشکلاتی مانع از این کار شد و امسال رکود سال گذشته را جبران خواهیم کرد.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم افزود: با اینکه در سال قبل از نظر بودجه و اعتبار مالی مشکلات زیادی را تحمل کردیم، اما تیم‌های رده‌های سنی پایه بسکتبال قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور فعالی داشتند و امسال تیم بزرگسالان استارت جدی برای حضور در لیگ کشور خواهد داشت.

نادری در ادامه به دیگر اولویت‌های این هیئت در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال جاری هیئت جدید بسکتبال استان قم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را تسریع در امر آموزش این رشته ورزشی قرار داده است و در این زمینه گام‌های مؤثری بر می‌دارد.

وی ابراز کرد: این در حالی است که امروز ورزش لحظه به لحظه با علوم و مسائل روز دنیا پیشرفت می‌کند و هیئت بسکتبال قم برای اینکه همگام با سایر نقاط کشور در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد، توجه ویژه‌ای به امر آموزش در این رشته ورزشی دارد.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم یادآور شد: در سال گذشته در کنار توجه به ابعاد قهرمانی و همگانی این رشته ورزشی، هیئت بسکتبال استان قم با هماهنگی فدراسیون بسکتبال اقدام به برگزاری یک دوره کلینیک مربیگری این رشته ورزشی کرد که این کلینیک با استقبال قابل توجه مربیان بسکتبال آقایان و بانوان در قم برگزار شد و امسال نیز در این زمینه برنامه‌های خوبی خواهیم داشت.

نادری افزود: در دوره‌ای که با عنوان کلینیک مربیگری بسکتبال با حضور مربیان قمی و مربیان بسکتبال از باشگاه‌های مختلف با تدریس رضا محمدی‌منش، سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان برگزار شد، تعداد زیادی از مربیان فعال بسکتبال قم نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی که یک روز در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم به طول انجامید، مربیان شرکت‌کننده با اصول مربیگری در قالب برنامه‌ریزی تمرینات برای تیم‌ها به شکل تئوری زیر نظر سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم بیان داشت: در سال‌های اخیر به واسطه حضور نماینده قم در مسابقات لیگ‌های دسته اول و برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، این رشته ورزشی بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان و کارشناسان قرار گرفته است، بنابراین برای اینکه قم همچنان در بین استان‌های موفق بسکتبال کشور باشد، سعی ما این است که کارهای پشتوانه‌سازی به شکل مطلوبی انجام شود.

نادری در پایان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین‌ کارهایی که برای توسعه بسکتبال قم می‌توان انجام داد، توجه به ساختن آینده بسکتبال قم با اولویت قرار دادن نیروهای پشتوانه‌ساز از رده‌های سنی پایه یعنی مینی بسکتبال نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید است.

انتهای پیام/78002/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول