اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی استان اردبیل:

کوهنورد اردبیلی بدون هماهنگی فدراسیون و هیئت به آلبروس رفته بود

دبیر هیئت کوهنوردی استان اردبیل گفت: کوهنورد متوفی اردبیلی در ارتفاعات آلبروس روسیه بدون هماهنگی فدراسیون و هیئت به صورت دوستانه برای صعود به ارتفاعات روسیه رفته بود.

کوهنورد اردبیلی بدون هماهنگی فدراسیون و هیئت به آلبروس رفته بود

لطفعلی حاج‌محمدی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فدراسیون دیروز به ما اطلاع داد که با پیگیری از طریق سفارت روسیه و دستگاه‌های امدادرسان بین‌المللی پیکر کوهنورد اردبیلی علی اسدی را پیدا کرده که با قطعی شدن این خبر تلاش می‌شود تا جسد این کوهنورد اردبیلی که در تهران سکونت دارد به زادگاهش منتقل شود.

وی با یادآوری اینکه علی اسدی به همراه سه کوهنورد دیگر از کشور روسیه قصد صعود به آلبروس را داشت، خاطرنشان کرد: این کوهنورد نه در قالب تور و نه اعزام‌های فدراسیون و هیئت کوهنوردی اعزام شده بود که دو نفر از همراهان وی به سلامت برگشته اما علی اسدی به همراه دوست کوهنوردش از کشور روسیه در ارتفاعات دچار سانحه شده و به دلیل شرایط سخت جوی روزهای گذشته جسد وی بعد از ساعت‌ها تحقیق و تفحص پیدا شده و قرار است به زادگاهش منتقل شود.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اردبیل یادآور شد: این کوهنورد قصد داشت تا ارتفاع 4 هزار و 300 متری قله آلبروس را فتح کند که دچار سانحه شده و بعد از گذشت چندین روز پیکر بی‌جان وی با تلاش گروه جست‌وجو‌گر به دامنه‌های این کوه منتقل شد.

حاج‌محمدی گفت: علی اسدی دو سه سالی بود که در قالب تورهای خارجی به کوهنوردی می‌پرداخت و از تجربه و سابقه طولانی نیز برخوردار نبوده و به خاطر تجربه کم‌اش دچار این حادثه شده است.

مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی برگزار می‌شود

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه برنامه‌های عمومی کوهنوردی استان اردبیل از اول اردیبهشت ماه در استان آغاز می‌شود، عنوان کرد: هر 15 روز یک برنامه عمومی صعود و کوهپیمایی به ارتفاعات مختلف استان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اردبیل همچنین از انجام تست برای شرکت‌کنندگان صعود به قله مستاشای نپال خبر داد و بیان داشت: امیدواریم این صعود امسال با موفقیت انجام شود.

حاج‌محمدی افزود: هنوز هیئت کوهنوردی استان اردبیل به صورت سرپرستی اداره می‌شود و تاکنون دو مورد آگهی برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی منتشر شده ولی داوطلبی برای ثبت‌نام نداشتیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: امسال در تلاش هستیم تا مجمع برگزار شده و رئیس هیئت کوهنوردی استان اردبیل نیز مشخص شود.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول