اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دماوند پذیرای مسافران نوروزی است

ثبت لحظاتی زیبا در گذرگاه قشلاقی پرندگان نایاب

دماوند این روزها پذیرای مسافران نوروزی است و بسیاری از هم‏وطنانمان به این شهرستان آمده‏اند تا به ثبت لحظاتی زیبا در گذرگاه قشلاقی پرندگان نایاب بپردازند.

ثبت لحظاتی زیبا در گذرگاه قشلاقی پرندگان نایاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان دماوند در گذشته‌ای نه چندان دور یکی از محورهای کشاورزی و دامداری بوده‌ و دارای تولیداتی هم‏چون سیب، گیلاس، آلبالو، گردو، سیب‏زمینی، خیار و فرآورده‌های دامی است.

در سال‏های اخیر به خاطر ساخت‌ و سازهای گسترده غیرقانونی در زمین‌های این شهرستان، کشاورزی این منطقه در معرض خطر قرار گرفته است.

عسل از مهم‏ترین تولیدات شهرستان دماوند است و بسیاری از مردم بومی شهر دماوند به شکل حرفه‌ای به تولید عسل اشتغال دارند.

به برکت وجود گیاهان دارویی آویشن و گون در کوه‌های اطراف دماوند، تولید عسل آویشن و عسل گون با همان خواص دارویی در دماوند رواج دارد.

طبیعت دماوند شامل تنوع گونه‌های کمیاب بوده و دارای جانورانی همچون کل، بز، میش و پلنگ به عنوان عمده‌ترین حیوانات موجود حیات وحش است.

علاوه بر آن شهرستان دماوند دارای پرندگان گوناگونی نظیر کبک، تیهو، کبک دری، پرندگان شکاری مانند عقاب طلایی، قرقی و دلیجه بوده؛ این در حالی است که شهرستان دماوند گذرگاه قشلاقی پرندگان نایاب شکاری همچون بالابان، شاهین و بحری است.

از اماکن مهم گردشگری دماوند می‌توان به مقبره شیخ شبلی، مسجد جامع، حسینیه‌ها، دریاچه تار، دریاچه هویر، تیزآب، سنگ پل، ولیران کوه‌ها، روستاهای اطراف و..... اشاره کرد.

انتهای پیام/2568/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول