اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

جشنواره فیلم «تولید ملی» پردازش شعار رهبری از دریچه فرهنگ و هنر است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر ارشاد گفت: جشنواره فیلم کوتاه«تولید ملی، افتخار ملی» پردازش شعار رهبری از دریچه فرهنگ و هنر است.

جشنواره فیلم «تولید ملی» پردازش شعار رهبری از دریچه فرهنگ و هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور میر، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که در سده لنجان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه چنین روحیه‌ای برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در تهران کمتر یافت می‌شود، اظهار کرد: همت، جرأت،شجاعت و اعتماد به نفس دست اندرکاران برگزاری این جشنواره مثال زدنی است.

وی با بیان این که در اوایل هفته گذشته نیز جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس در یکی از شهرهای کشور با همین قوت و انگیزه برگزار شد، افزود: شهرستان‌های کشور بستر بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف دارد.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به نام گذاری سال توسط رهبری تصریح کرد: شعار امسال رهبری از نظر مفهومی تمامی شعارهای سال‌های گذشته را نیز در برداشت.

وی با بیان اینکه نگاه این جشنواره پردازش به این شعار از دریچه فرهنگ و هنر است، ادامه داد: در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید از دست رنج خود بخورید و تعبیر این آیه در شعار تولید ملی نیز مشخص است.

میر با تاکید به اینکه باید کاری کنیم که تولید ملی تبدیل به فرهنگ شود، گفت: چگونگی تبدیل این فرهنگ نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اصلاح الگوی مصرف وقتی به فرهنگ تبدیل می‌شود که از دریچه هنر به آن نگاه شود.

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: البته سینما کار انتقال فرهنگ را نیز بر عهده دارد و می‌تواند به جوامع و مناطق مختلف نیز در این امور کمک و فرهنگ سازی کند.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول