اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران خبر داد

ثبت بیش از 3800 ماموریت اورژانس 115 مازندران /تصادفات و گازگرفتگی در صدر حوادث

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران از ثبت سه هزار و 809 ماموریت این مرکز از یکم تا نهم فروردین امسال خبر داد و گفت: تصادفات بیشترین ماموریت‌های انجام شده بود.

ثبت بیش از 3800 ماموریت اورژانس 115 مازندران /تصادفات و گازگرفتگی در صدر حوادث

فرزاد بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، گزارشی از عملکرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از شروع طرح امداد نوروزی تا پایان روز نهم فروردین ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مازندران در کنار انجام ماموریت‌های روزانه خود با حضور در بیش از 36 حادثه ویژه در ایام تعطیلات نوروزی به مصدومین حوادث امدادرسانی کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های مازندران خاطرنشان کرد: در دو هفته اول آماده‌باش نوروزی انجام 3 هزار و 809 ماموریت توسط اورژانس 115 به ثبت رسید.

بزرگی حوادث ویژه استان را شامل تصادفات سنگین خودرو با 14 مورد، مسمومیت گاز منو اکسید کربن با 10 مورد، غرق شدگی با دو مورد، انفجار و آتش سوزی با چهار مورد، ضرب و جرح با یک مورد، سقوط با یک مورد، برق گرفتگی، قتل با دو مورد و انحراف جت اسکی با یک مورد بوده است.

وی یادآور شد: تصادفات جاده‌ای در صدر حوادث و مسمومیت با گاز co، انفجار و آتش‌سوزی در رده‌های دوم و سوم حوادث بوده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: در حوادث ویژه بیش از 120 مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه از جمله سرم تراپی، فیکس کردن اندام‌ها و کنترل خونریزی و احیای قلبی ریوی به مراکز درمانی جهت ادامه درمان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در این حوادث، 52 دستگاه آمبولانس اورژانس 115به ماموریت اعزام شده و 104 تکنسین فوریت‌های پزشکی خدمات‌رسانی لازم را انجام دادند، بیان داشت: در این حوادث هفت نفر جان خود را از دست دادند.

بزرگی در پایان از تعداد کل ماموریت اورژانس 115 در این ایام، 2 هزار و 838 ماموریت را غیر تصادفی و 971 ماموریت را مربوط به تصادفات دانست و متذکر شد: یک هزار و 888 ماموریت شهری و یک هزار و 921 ماموریت جاده‌ای بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی در این ایام، 561 ماموریت در زمینه مشکلات قلبی بود و 74 نفر نیز در ماموریت‌های غیر تصادفی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/86013/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول