اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

مقایسه استان‌ها از نظر میزان تصادفات از اساس اشتباه است / افزایش تدابیر امنیتی در نقاط حادثه‌خیز اصفهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه نخست آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در کشور را داراست و ارائه آمار تصادفات بدون در نظر گرفتن متغیرها به نوعی اجحاف به شمار می‌رود.

مقایسه استان‌ها از نظر میزان تصادفات از اساس اشتباه است / افزایش تدابیر امنیتی در نقاط حادثه‌خیز اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان در جلسه کاهش رخداد حوادث ترافیکی و جاده‌ای استان که با حضور اعضاء مدیریت به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدمهدی اسماعیلی در جلسه کاهش رخداد حوادث ترافیکی و جاده‌ای استان که با حضور اعضای مدیریت بحران استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مقایسه استان‌ها از نظر میزان تصادفات بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی عادلانه نیست.

وی از افزایش 45 درصدی تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس در سطح جاده‌های استان خبر داد و افزود: در سال جدید خوشبختانه آمار تصادفات منجر به فوت 13درصد و آمار خسارات ناشی از تصادفات نیز 25درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: امسال تا تاریخ هشتم فروردین ماه میزبان13.5 میلیون مسافر در استان بودیم و با توجه به گستردگی استان بیش از 5.4 میلیون وسیله نقلیه وارد جاده‌های استان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خدمات و سرویس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز 20درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است.

اسماعیلی ادامه داد: با این تفاسیر مقایسه استان‌ها از نظر میزان تصادفات از اساس اشتباه است و استان‌ها از نظر حجم و میزان جاده‌ها و طول مسیر و سایر داده‌ها و متغیرها با هم متفاوت بوده و قابل قیاس نیستند.

وی اضافه کرد: توجه به این نکته که بعد مسافت استان اصفهان از غرب به شمال شرق حدود یک هزار کیلومتر و از شمال به جنوب حدود 650 کیلومتر است نیز تأیید دیگری بر نادرستی این مقایسه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: با استناد به آمار های ارائه شده، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله مجاز و خواب آلودگی از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

اسماعیلی تاکید کرد: بروز حادثه حتی برای یک نفر کشته و زخمی هم از نظر ما زیاد و غیر قابل قبول است و با توجه به اینکه  یک هفته تا پایان تعطیلات باقی مانده است باید تدابیری اندیشیده و پیشنهادات عملی برای سفری ایمن و مطمئن اندیشیده شود.

*‌‌ تدابیر امنیتی در نقاط حادثه خیز اصفهان

وی افزود: باید با توجه به نقاطی که بیشترین حوادث طی چند روز گذشته در آن اتفاق افتاده است، نقاط حادثه خیز مشخص و تدابیر امنیتی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان گفت: توجه به مباحث فرهنگی و معنوی مانند دعای سفر و صدقه و ترویج آن باید در کنار سایر فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.

وی در خصوص دوربین‌های ثبت جرائم رانندگی تأکید کرد: باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی برای اجرایی شدن مصوبات انجام شود.

اسماعیلی تاکید کرد: لازم است در مدت باقی مانده از ایام نوروز ایستگاه‌های سلامت افزایش یافته و تجهیز شود.

وی اضافه کرد: یکسان‌سازی آمارها نیز باید مورد توجه قرار گیرد چراکه گاهی مشاهده می‌شود دستگاه‌های مرتبط برای بیان یک موضوع آمار واحدی ندارند و همین امر موجب می‌شود که برخی مصاحبه‌های مطبوعاتی بر پایه واقعیات نبوده و ملاک درستی نداشته باشد.

انتهای پیام/63012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول