اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

اتحادیه عرب به جای فلسطین حامی القاعده شده است

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که اتحادیه عرب با تصمیمات خود اکنون بجای حمایت از مردم فلسطین در حال حمایت از القاعده و جبهه النصره است.

اتحادیه عرب به جای فلسطین حامی القاعده شده است

«محمد زهیر غنوم» نماینده ادواری پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد که دیپلمات‌های حاضر در اتحادیه عرب به طور دائم در حال توطئه علیه سوریه و مردم کشورهای خودشان هستند.

زهیر غنوم اظهار داشت که این مسئله (اعطای کرسی حکومت سوریه به مخالفان مسلح) امری سخیف است و ارزشی ندارد که آنها یک کرسی به گروهک‌هایشان بدهند و همان بهتر که نماینده آنها در آنجا حضور یابد.

وی افزود: چه کسی به این فرد ماموریت داده، آیا مردمی از او حمایت کرده‌اند، این در حالی است که در سوریه حکومت و دولتی وجود داردکه با حمایت مردم نماینده‌هایش را در اتحادیه عرب و سازمان ملل انتخاب می‌کرد.

این نماینده پارلمان سوریه اظهار داشت که این اقدام برخلاف قوانین و میثاق اتحادیه عرب است.

زهیر غنوم تصریح کرد که برخی دولت‌ها در اتحادیه عرب نسبت به تصمیم درباره اخراج سوریه محتاط بودند ولی حرکت اصلی توسط قطر و عربستان با هدایت دولت آمریکا انجام شد.

وی ابراز داشت که اتحادیه عرب به اتحادیه توطئه علیه اعراب مبدل شده است و اتحادیه عرب جایگاه خود را از دست داده چون کاری انجام نمی‌دهد. اکنون اتحادیه عرب پس از 60 سال در کجا قرار دارد.

این مقام سوری با اشاره به اینکه هدف اتحادیه عرب در زمان تاسیس احقاق حقوق مردم فلسطین بود، تاکید کرد که این اتحادیه هیچ کاری برای فلسطین انجام نداده که این ثابت می‌کند که با چه اتحادیه‌ای طرف هستیم.

وی اظهار داشت که آنها بجای حمایت از فلسطین در حال حمایت از القاعده و جبهه النصرة هستند و این دیگر اتحادیه عرب نیست بلکه اتحادیه افراد مسلح است و اتحادیه جبهه النصرة است.

زهیر غنوم تاکید کرد که ما ارزش برای این تصمیمات قائل نیستیم و حتی برخی از معارضان خودشان از این تصمیم انتقاد می‌کنند.

وی درباره عقب‌نشینی فرانسه از تصمیم برای تسلیح مخالفان نیز تاکید کرد که پاریس تحت فشار اتحادیه اروپا و نگرانی از تندروها و تروریست‌ها وادار به این تصمیم شد، چرا که اگر این افراد به سلاح برسند دیگر اروپا و ترکیه را نخواهند شناخت، همانطور که بن لادن و ظواهری علیه آمریکا وارد عمل شدند.

نماینده سابق پارلمان سوریه تصریح کرد که در شرایط کنونی اتحادیه عرب با کمک ترکیه اکنون در حال تسلیح و آموزش تروریست‌هاست و به واقع اکنون اتحادیه عرب به اتحادیه قطر، ترکیه و عربستان مبدل شده است که امتیاز آن در اختیار آمریکا است.

وی تاکید کرد که تحرکات جنگ‌طلبانه و ضعیف اتحادیه عرب بی‌ارزش است و اکثر مردم سوریه مخالف این اقدام اتحادیه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول