اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرگزاری سوریه:

اقدام اتحادیه عرب سابقه‌ای خطرناک و ویرانگر برای اتحادیه است

دمشق اقدام اتحادیه عرب در اعطای کرسی سوریه به مخالفان دولت را اقدامی خطرناک و ویرانگر و مغایر با اساسنامه داخلی اتحادیه توصیف کرد.

اقدام اتحادیه عرب سابقه‌ای خطرناک و ویرانگر برای اتحادیه است

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه ارگان رسمی دولت دمشق امروز نیز نسبت به تصمیم غیر قانونی اتحادیه عرب در اعطای کرسی نمایندگی این کشور در اتحادیه به مخالفان دولت و حضور مخالفان در نشت سران بیست و چهارم در دوحه تاکید کرد که این اقدام تجاوزی آشکار به اساسنامه و منشور داخلی این سازمان است.

سانا تصریح کرد که این اقدام که دیروز انجام شد، به صورت آشکار اساسنامه و دستور کاری داخلی این اتحادیه و قوانین عمل عربی مشترک را نقض کرده و سابقه ای خطرناک و ویرانگر برای این اتحادیه به شمار خواهد رفت.

«قدری جمیل» معاون نخست وزیر سوریه و وزیر تجارت داخلی سوریه و دبیرکل حزب معارض اراده مردمی این کشور نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق درباره نشست اخیر اتحادیه عرب در دوحه و دادن کرسی سوریه به معارضان سوری خارج نشین گفت که مردم سوریه نه تنها اتحادیه عرب را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه برخی از معارضان خارج نشین را هم به دلیل وابستگی به طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی و توطئه علیه مردم و کشور سوریه به رسمیت نمی‌شناسد.

جمیل تاکید کرد: تفاوت نشست‌های پیشین با نشست کنونی در آن است که جریان موافق با گفت‌وگو و مذاکره هم اکنون به جریانی قدرتمند و بزرگ در میان مردم سوریه و دیگر جریان‌ها و نیروهای سیاسی سوری تبدیل شده است که زمانی به برگزاری چنین نشست‌هایی شک و تردید داشت.

وی ادامه داد:  مقاومت و ایستادگی مردم و نظام سوریه در برابر توطئه‌ها موجب شد تا لحن دشمنان سوریه از جمله آمریکا در قبال دمشق تغیر کند و ملاحظه می‌کنیم که آنها هم اکنون از گفت‌وگو و مذاکره با نظام سوریه سخن می‌گویند. اگرچه من بر این باور هستم که این ظاهر آمریکاست و کاخ سفید در خفا به دنبال امور دیگری است و به نظر می‌رسد، واشنگتن بیش از آنکه به دنبال یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه باشد، درپی دخالت در آن است.

اتحادیه عرب دیروز در بیانیه پایانی خود مجوز تسلیح معارضان برای اعضای خود را صادر کرد و از سازمان ها موسسات بین المللی و منطقه ای خواست ائتلاف معارضان را به عنوان تنها نماینده شرعی مردم سوریه بپذیرند.

اتحادیه عرب همچنین با واگذاری کرسی سوریه در این اتحادیه به معارضان به صورت دائمی موافقت کردند، البته عراق و الجزائر با این اقدام مخالفت کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول