اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اوایل مارس انجام شد

سفر محرمانه سران گروهک تروریستی القاعده به لبنان

هیئتی از مقامات ارشد گروهک تروریستی القاعده اخیرا به صورت محرمانه به لبنان سفر کرده و با تعدادی از مقامات این کشور دیدار کرده‌اند.

سفر محرمانه سران گروهک تروریستی القاعده به لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، منابع آگاه اعلام کردند که یک هیئت از سران گروهک تروریستی القاعده در هفته اول مارس سال جاری به لبنان سفر کرده اند، این گروه متشکل از «عباد المصری» و «مصعب العمری» و «جهاد الغمیس» بوده و آنها از تشکیلات القاعده در طرابلس و عکار و بقاع و عین الحلوه بازدید کردند.

بر اساس این گزارش موضوع مهمی که در این دیدار در مورد آن  بحث شد، تاسیس پایگاهی جدید برای آموزش‌های مدرن بود که این هیئت با تعدادی از افرادی که دیدار کردند، این موضوع را بررسی کردند. شبکه‌های انتقال سلاح و پول از دیگر مواردی بود که در این دیدارها در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد. موضوع العرقوب و انتقال برخی از عناصر جبهه النصره به این منطقه از دیگر محورهای رایزنی‌های این گروه بود.

این هیئت در جریان این سفر با تعدادی از نمایندگان فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان در زمینه اقدامات نظامی حمایت کننده از گروه‌های افراطی در سوریه دیدار کردند، تعدادی از روحانیون دینی سلفی حامی اقدامات نظامی در سوریه از دیگر دیدارهای این هیئت تروریستی بود که عموما در صیدا و طرابلس انجام شد.

پیام اصلی این هیئت اعلام تصمیم القاعده برای توسعه فعالیت‌های جبهه النصره در لبنان بود و البته سعی داشت تا بر اولویت و اهمیت فعالیت‌های نظامی در سوریه نیز تاکید کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول