اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

فعالیت پنج طرح سالم‌سازی ساحل در رشت

فرماندار رشت از بازگشایی و فعالیت پنج طرح سالم‌سازی دریا در 22 کیلومتری نوار ساحلی این شهرستان خبر داد.

فعالیت پنج طرح سالم‌سازی ساحل در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های سالم‌سازی این شهرستان، اظهار داشت: میزان ورودی و ماندگاری گردشگران در مرکز گیلان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با وضعیت موجود شاهد افزایش 30 درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته باشیم، افزود: امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی فراهم است.

فرماندار رشت گفت: طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق حاجی‌بکنده، زیباکنار، امین‌آباد، جفرود و مروارید خزر به جز شنا کردن، خدمات دیگر طرح ساحلی را به مسافران نوروزی ارائه می‌دهند.

این مسئول بر آمادگی تفرجگاه‌های رشت در نوروز تاکید کرد و ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود رشت یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر برتر در کشور شود.

عظمتی به گردشگرپذیری رشت در چهار فصل سال اشاره کرد و یادآور شد: عید نوروز از ایام گردشگرپذیر در این شهرستان است و برکات بسیاری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه سه طرح سالم‌سازی دریای رشت دولتی و دو طرح خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد: در این طرح‌های سالم سازی، خدمات رفاهی و تفریحی برای مسافران فراهم شده که شامل تهیه مواد خوراکی، آشامیدنی، اقامت و کمک‌های اولیه است.

فرماندار رشت، برقراری امنیت اجتماعی و روانی مسافران را از مسایل ضروری و مورد توجه خواند و خاطرنشان کرد: فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب برای اسکان مسافران نوروزی باید تأمین شود.

این مسئول اذعان داشت: نیروی انسانی پلیس رشت 30 درصد افزایش یافته و 11تیم سیار و ثابت انتظامی در طرح نوروزی فعال هستند.

عظمتی با قدردانی از نیروی انتظامی و بسیج، اضافه کرد: نیروی انتظامی در این ایام ضمن ایجاد نظم و امنیت برای شهروندان و مهمانان نوروزی سعی دارند با برقراری هرچه بهتر امنیت برای رفاه حال شهروندان بکوشند و برای راهنمایی مسافران نوروزی نیز ایستگاه‌هایی در ورودی شهر برپا شده است.

وی با اشاره به طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر رشت، استقرار و فعالیت پایگاه‌های نجات بین شهری، متذکر شد: امیدواریم در ایام تعطیلات و در طول سفرهای نوروزی شاهد وقوع حادثه‌ای نباشیم.

به گفته این مسئول، جمعیت هلال احمر رشت مسافران و مهمانان نوروزی را راهنمایی و با ارائه نقشه گیلان و شهرستان رشت اماکن و جاذبه‌های دیدنی این مناطق را برای آنها معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول