اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

ارائه آمار روزانه زائران به معاونت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین‌بار در امسال آمار تولید شده زائران نوروزی به صورت روزانه به تمام معاونت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی ارائه می‌شود.

ارائه آمار روزانه زائران به معاونت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی ذاکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار خراسان‌رضوی مبنی بر توجه به زائران بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) شش جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با ریاست استاندار برگزار شد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی افزود: این جلسات در ارتباط با برنامه‌های هر یک از معاونت‌های مربوطه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران حرم رضوی در ایام نوروز و برنامه‌ریزی‌های مناسب و کارگشا نسبت به برطرف کردن کاستی‌های احتمالی برای ورود زائران برگزار شد.

ذاکری خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور قطع و یقین زائران حرم رضوی در امسال از امکانات مطلوب‌تری برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه معاونت آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی برای نوروز امسال دو مصوبه داشت گفت: سه جلسه هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تولید آمار ورود و خروج مسافر و اقامت آنها در سطح استان توسط معاونت آمار و اطلاعات ستاد تسهیلات خراسان‌رضوی برگزار شد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: این جلسات سبب شد تا در امسال شاهد تولید و ارائه به هنگام آمار باشیم.

ذاکری تصریح کرد: با توجه به یکی از مصوبات معاونت آمار و اطلاعات مبنی بر ارائه آمار تولید شده  به صورت روزانه علاوه بر ریاست ستاد تسهیلات زائران و قائم مقام ستاد به معاونت‌های ستاد تسهیلات بود که این مصوبه سبب ایجاد وحدت رویه در ارائه آمار تولیدی در ورود و خروج مسافر و اقامت آنها در استان و طی سال جاری شد.

وی با اشاره به مزیت‌های این مصوبه تاکید کرد: با در دست داشتن آمار روزانه تمام معاونت‌ها در مواجهه با افکار عمومی و مطبوعات از انعکاس آماری مستند برخوردار هستند و این امر سبب افزایش ضریب اطمینان و اعتماد افکار عمومی نسبت به آمار اعلامی می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه آمار زیرساخت برنامه‌ریزی است و آمار دقیق و مطمئن و به هنگام در برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع تاثیر می‌گذارد، گفت: امیدواریم با رویکرد جدید در سایر موضوعات آماری در استان شاهد این وحدت رویه در ارائه آمار برای افکار عمومی با محوریت آمار و اطلاعات استانداری باشیم.

ذاکری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تمام خبرنگاران و رسانه‌ها و مطبوعات در آینده قبل از هرگونه ارائه آمار در سطح استان توسط مدیران اجرایی نسبت به راستی آزمایی آن با دفتر آمار و اطلاعات هماهنگی لازم را داشته باشند.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 3000611 ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70022/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول