اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از اسکان بیش از 2 میلیون مسافر شب خواب طی پنج روز نخست نوروز 92 خبر داد و گفت: در نوروز امسال تاکنون 30 درصد افزایش مسافران نوروزی به اصفهان داشته‌ایم.

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محسن رنجبر در جمع خبرنگاران در گزارشی به تشریح خدمات شهری به مسافران نوروزی پرداخت و اظهار کرد: در نوروز سال جاری مسافران نوروزی اصفهان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال باغ غدیر به عنوان یکی از گره‌های کور ترافیکی سال‌های گذشته حذف شد، افزود: امسال با وجود افزایش مسافر به دلیل تدابیر اتخاذ شده در محل‌های اسکان مسافران شاهد ترافیک روان‌تری در شهر بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: نوروز امسال 40 مکان مسقف و نیز باغ فدک برای اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

یک میلیارد تومان صرف زیر ساخت‌های گردشگری باغ فدک شده است

وی با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال 91، یک میلیارد تومان در باغ فدک برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری به غیر از اقدامات عمومی هزینه شده است، گفت: ظرفیت باغ فدک در سال جاری دو برابر افزایش یافته است و این در حالی است که احداث رینگ سوم ترافیکی، تعریض پل بزرگمهر و تمامی پروژه‌های اجرا شده در سال 91 کمک زیادی به روان سازی و کاهش ترافیک در شهر کرده است.

رنجبر اضافه کرد: با اقدامات نرم افزای صورت گرفته میزان ترافیک و وضعیت تردد در خیابان‌ها به صورت آنلاین و از طریق رادیو به مردم گزارش داده می‌شود.

وی به شکل گیری ستاد تسهیلات مسافران نوروزی شهرداری اصفهان و آغاز فعالیت از 25 اسفندماه سال 91 اشاره و افزود: از زمان شروع فعالیت این ستاد بیش از دو میلیون نفر مسافر در اصفهان اسکان داده شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه استقبال از نوروز آداب و رسوم و مقدماتی دارد، ادامه داد: از شش ماه گذشته برنامه ریزی‌های لازم برای استقبال از نوروز در شهر اصفهان که جمعیتی بالغ بر یک میلیون 800 هزار نفر دارد، اتخاذ شده است.

13 کمیته تخصصی از ارگان‌های مختلف در نوروز فعال هستند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات به همشهریان و مسافران نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری اصفهان به همراه دیگر ارگان‌ها با یک مدیریت واحد و با حضور 13 کمیته تخصصی و 14 ستاد اجرایی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به برنامه‌های این ستاد اشاره و اظهار کرد: اسکان مسافران نوروزی، برقراری امنیت، ایمنی، فضاسازی، زیباسازی و اطلاع رسانی از جمله خدمات و فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری اصفهان است.

رنجبر با بیان اینکه 13 کمیته تخصصی از ارگان‌های مختلف در این ستاد حضور دارند، تصریح کرد: پلیس راهور، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، اتحادیه‌ها و امور صنفی مختلف، مشاورین املاک، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش پرورش، تربیت بدنی و اورژانس از جمله ارگان‌هایی هستند که همراه با محوریت شهرداری اصفهان مدیریت واحد را تحقق بخشیده و سفری دلپذیر را برای مسافران و همشهریان فراهم کرده‌اند.

وی از خشکی زاینده رود سخن به میان آورد و گفت: خشکی زاینده رود یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های شهروندان اصفهانی است و به همین منظور شهرداری اصفهان کیوسک‌های اطلاع رسانی نوروزی را به نام کیوسک‌های "اطلاع رسانی زنده رود" نام گذاری کرده است، به این امید که رودخانه زاینده رود هرچه زودتر جاری شده و اصفهان نجات یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: از اول اسفندماه سال 91 شهرداری اصفهان فعالیت خود را در زمینه فضاسازی شهر، گلکاری، رنگ کاری، آذین بندی شهر و مبلمان شهری را با شعار 14 روز به یادماندنی برای شهروندان و مسافران نوروزی آغاز کرده است.

ایجاد ظرفیت 150 هزار نفر شب خواب در ایام نوروز

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اسکان 150 هزار نفر شب خواب فراهم شده و این در حالی است که شهرداری اصفهان به دنبال کاهش چادر خوابی در شهر است و به همین منظور نیز 11 هزار منزل استیجاری با مشارکت مردم در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

رنجبر اضافه کرد: در این راستا در روزهای دوم و سوم فروردین ماه جاری بیش از 154 هزار نفر در مکان‌های مشخص شده و 320 هزار نفر در شهر اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/63012/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول