اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تأکید کرد

ضرورت دفاع نمایندگان همدان از بودجه استان

استاندار همدان گفت: دولت بودجه استان همدان را با 27 درصد افزایش بسته که نمایندگان مجلس باید از آن دفاع کنند تا این اعتبار به استان تخصیص یابد.

ضرورت دفاع نمایندگان همدان از بودجه استان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در جمع مدیران ستادی استانداری همدان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، آن را ناشی از درایت و هوشمندی ایشان دانست و اظهار داشت: به طور قطع در پس این انتخاب هوشمندانه، منطقی قوی وجود دارد که باید با تمام توان بستر لازم برای تحقق این شعار فراهم شود.

وی برگزاری انتخاباتی سالم و حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی را یکی از شاخص‌های حماسه سیاسی عنوان کرد و گفت: عوامل اجرایی انتخابات صرفاً کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند و باید بستر مطلوب اجرای آن را فراهم آورند.

*مردمی‌ترین انتخابات در ایران است

استاندار همدان با بیان اینکه مردمی‌ترین انتخابات در ایران اسلامی برگزار می‌شود، ادامه داد: ادعای وقوع تقلب در انتخابات به معنای اثرگذاری بر روی نتیجه آن امری غیر ممکن است چون افراد زیادی بر سر صندوق‌های رأی حضور دارند و زمینه وقوع تقلب مهیا نیست.

وی ادامه داد: هر چند احتمال وقوع تخلفات کوچک و جزئی وجود دارد ولی این به معنای تقلب و اثرگذاری بر روی نتیجه انتخابات نبوده و نیست.

آزاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حماسه اقتصادی نیز به عنوان یک راهبرد باید مد نظر باشد، ابراز داشت: تمام تلاش دشمن بر این بود که بنیه اقتصادی کشور را سست کرده و از این راه به ایران اسلامی ضربه وارد کند ولی با درایت مسئولان و همراهی مردم نتوانست کاری از پیش ببرد.

*اقتصاد مقاومتی از ابعاد حماسه اقتصادی

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی از ابعاد حماسه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امسال باید با برنامه‌ریزی دقیق و عمیق زمینه ایجاد تحولی اقتصادی در کشور را فراهم آورد.

استاندار همدان تلاش و فعالیت بر اساس برنامه مشخص و مدون را تسریع‌بخش تحقق شعار سال دانست و ابراز داشت: توجه به کنترل قیمت، کنترل بازار، رشد اقتصادی کشور، ایجاد فضای کار و تولید و افزایش صادرات نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.

وی با گریزی به وضعیت سال گذشته و اعمال انواع فشارها و تحریم‌ها از سوی دشمن علیه نظام گفت: با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان، نظام با تدبیر و درایت خود توانست از تحریم‌ها عبور کرده و دشمنان را ناکام گذارد.

آزاد با بیان اینکه دشمن با تحریم غذا و دارو قصد داشت ملت ایران را در تنگنا قرار دهد، افزود: اعمال این نوع تحریم همه‌جانبه نیز نتوانست در اراده ملت ایران خللی وارد کند.

به گفته وی با وجود تحریم‌های دشمن پروژه‌های بزرگ و مهمی در کشور به ثمر نشست که استان همدان نیز از این قضیه مستثنی نبود.

استاندار همدان با اشاره به اختصاص 150 میلیارد تومان در سال گذشته برای سد تالوار اظهار داشت: این پروژه حتی یک روز هم تعطیل نشده به طوری که 330 لیتر آبی که قرار بود به صورت موقت تزریق استان شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به 500 لیتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان همدان کمترین تنش را در بحث تولیدی و کارخانه‌ها داشته است، گفت: این مهم مرهون برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان استان در بحث ایجاد تولید و تثبیت آن بوده است.

*همدان در اشتغال جزو استان‌های پیشرو

آزاد استان همدان را در زمینه اشتغال جزو استان‌های پیشرو کشور دانست و ابراز داشت: همدان در بحث خوداشتغالی و مشاغل خانگی رتبه ششم کشور را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه بنده چندان معتقد به آمار و ارقام و رتبه‌بندی نیستم، تأکید کرد: از آن جا که انجام کار و خدمت به مردم جزو وظایف ماست باید با تمام تلاش خود را به رتبه نخست برسانیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان جزو 10 استان کشور در برخورداری از بیشترین رشد بوده است، افزود: دولت با 27 درصد افزایش، بودجه استان همدان را بسته که نمایندگان مجلس باید از آن دفاع کنند تا این اعتبار به استان تخصیص یابد.

*معادن همدان را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توسعه در بخش معدن استان شد و ابراز داشت: به منظور اجرایی شدن این مهم باید یک کارگروه توسعه معادن در استان تشکیل شود.

آزاد با بیان اینکه استان همدان دارای معادن زیادی است که باید از آن بهره‌برداری شود، تأکید کرد: معادن طلا، مس، سنگ آهن، سیلیس، دولومیت و... در بسیاری از نقاط استان وجود دارد که باید به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه حاضریم معادن را به اهل فن و متخصصان امر واگذار کنیم، افزود: برای به صفر رساندن وابستگی به نفت باید از دیگر منابع و امکانات موجود در کشور بهره کافی و وافی برده شود.

انتهای پیام/89002/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول