اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 17 تا 24 فروردین

شطرنج بازان قمی در جام فلک الافلاک رقابت می‌کنند

شطرنج بازان قمی در نیمه دوم فروردین ماه یکی از مهمترین رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور را پیش رو دارند.

شطرنج بازان قمی در جام فلک الافلاک رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رشته ورزشی شطرنج در قم سابقه چندان طولانی ندارد و هنوز عمر فعالیت این رشته ورزشی در قالب یک هیئت ورزشی تخصصی به یک دهه نمی‌رسد اما موفقیت‌های خوبی از سوی ورزشکاران شطرنج قم در عرصه رقابت‌های داخلی و برون مرزی کسب شده است.

رشته ورزشی شطرنج در قم طرفداران بسیار زیادی دارد و همواره دوره‌های آموزشی متعددی که هیئت شطرنج استان قم در هر دو بخش مردان و بانوان و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌کند، مملو از علاقمندان به این رشته ورزشی است.

شطرنج در قم خیلی زود خود را به جایگاه هیئت‌های موفق ورزشی قم رساند و با تربیت نیروی انسانی متخصص و با دانش و همچنین تلاش برای حضور در پیکارهای معتبر و مهم قهرمانی کشور و لیگ باشگاه‌های کشور، قم را جزو استان‌های موفق کشور نیز جلوه داد.

شاید در حالی که هنوز این رشته عمر فعالیت خود در قم را به عنوان یکی از 44 هیئت ورزشی قم به یک دهه نیز نرسانده است، کمتر کسی توقع حضور مستمر ورزشکاران این رشته در بالاترین سطح رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های کشور یعنی لیگ برتر را داشته باشد اما این اتفاق رخ داده و شطرنج قم در سال 1391 چهارمین حضور در لیگ برتر کشور را تجربه کرد.

در سال‌های اخیر شطرنج بازان قمی در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور که با عنوان جام اندیشمندان همواره با شرکت بیش از 10 تیم برگزار شده، با وجود حضور نفرات مطرح در دیگر تیم‌ها، همواره جزو مدعیان قهرمانی بوده‌اند.

اکنون باید منتظر ماند و دید رشته‌ای که در نیمه دوم فروردین ماه مسابقات مهم و معتبر جام فلک الافلاک را در پیش دارد، تا پایان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی چه عملکردی در مقایسه با دیگر ورزش‌ها در شهر مقدس قم خواهد داشت.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون شطرنج کشورمان مسابقات شطرنج جام فلک الافلاک با شرکت برترین‌های کشور از استان‌های مختلف در روزهای هفدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه به میزبانی هیئت شطرنج استان لرستان در خرم آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول