اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست سران «بریکس» 2014 در برزیل و 2015 در روسیه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: طبق توافق رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس»، نشست آتی سران این سازمان به ترتیب در سال 2014 در برزیل، در سال 2015 در روسیه و سپس در هند، چین و آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

نشست سران «بریکس» 2014 در برزیل و 2015 در روسیه برگزار می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، در توافقنامه مشترکی که در نشست سران گروه «بریکس» در آفریقای جنوبی به امضای رهبران کشورهای عضو این سازمان رسید، آمده است که ششمین نشست سران گروه «بریکس» در سال 2014 در برزیل و هفتمین نشست سران در سال 2015 در روسیه برگزار خواهد شد.

در این سند یادآوری شده است: روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، از کشور برزیل، میزبان نخستین نشست سران گروه «بریکس» بخاطر پیشنهاد برگزاری مجدد این نشست در این کشور قدردانی کرده  و حمایت کامل خود از اینکه ششمین نشست سران این گروه در برزیل برگزار شود، را اعلام می‌کنند.

در ادامه این سند آمده است: ما همگی در این موافق هستیم که دور آتی برگزاری نشست سران گروه «بریکس» به ترتیب در کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی انجام شوند.

لازم به یادآوری است که رهبران کشورهای عضو بریکس همچنین تصمیم گرفتند تا بانک توسعه بریکس تاسیس کنند که نیازمند بررسی دقیق مسائل جزئی پیرامون آن است که اقدام در این زمینه به گروه‌های کارشناسی کشورهای عضو واگذار شده است. ضمن اینکه در ابتدای امر رهبران این کشورها تصمیم گرفته اند تا بنیاد ضدبحرانی با سرمایه 100 میلیارد دلار بوجود آورند تا تسهیلات لازم در این زمینه را فراهم کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول