اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

امضای بیانیه مشارکت راهبردی بین روسیه و آفریقای جنوبی

بیانیه مشارکت راهبردی بین روسیه و آفریقای جنوبی و همچنین چند توافقنامه مهم دوجانبه، از جمله همکاری در زمینه انرژی و نظامی، به تایید رؤسای‌جمهوری دو کشور رسید.

امضای بیانیه مشارکت راهبردی بین روسیه و آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، روسیه و آفریقای جنوبی در پایان مذاکرات "ولادیمیر پوتین" و "جیکوب زوما" توافقنامه‌ای در خصوص همکاری دوجانبه در زمینه انرژی و امنیت پرواز منعقد کرده و همچنین بیانیه مشترکی در مورد برقراری مشارکت راهبردی همه جانبه امضاء کردند.

بیانیه مربوط به مشارکت راهبردی از سوی روسای‌جمهوری روسیه و آفریقای جنوبی مورد تایید قرار گرفت. توافقنامه  همکاری در زمینه انرژی و مسائل مربوط به امنیت پرواز هم بین وزرای کابینه دولت دو کشور به امضاء رسید. توافقنامه به رسمیت شناختن اسناد مربوط به تحصیلات و آموزش فارغ التحصیلان نیز به امضاء نمایندگان دولت‌های روسیه و آفریقای جنوبی رسید.

علاوه بر این برنامه مربوط به همکاری بین کابینه‌های وزرای روسیه و آفریقای جنوبی در زمینه طرح‌های فرهنگی مشترک طی سال‌های 2013-2016 نیز مورد تایید مقامات دو کشور قرار گرفت. 

علاوه بر این ولادیمیر پوتین و جیکوب زوما در مورد تعمیق مشارکت دوجانبه در عرصه همکاری‌های نظامی و همچنین عدم مشارکت طرفین در اتحادهای نظامی-سیاسی و یا مناقشات مسلحانه علیه هر یک از دو کشور روسیه و آفریقای جنوبی به توافق رسیدند. ضمن اینکه این مسئله در بیانیه مشارکت راهبردی دو کشور نیز مورد تایید قرار گرفته است.

طرفین همچنین در خصوص همکاری در مبارزه با تروریسم بین المللی، اقدامات جدایی طلبانه، جنایات سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر موافقت کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته برای شرکت در پنجمین نشست سران «گروه بریکس» در کشور آفریقای جنوبی به این جمهوری سفر کرد. این نشست امروز با شرکت رهبران پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در شهر دوربان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول