اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن درباره افزایش آوارگان سوری هشدار داد

نخست وزی اردن ادامه پناهندگی آوارگان سوری به اردن را فاجعه‌ای غیر قابل تحمل خواند و تأکید کرد که کشورش برای حل این مشکل به سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.

اردن درباره افزایش آوارگان سوری هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن اعلام کرد که افزایش شمار آوارگان سوری در اردن به فاجعه ای تبدیل شده است که توان مقابله با آن را نداریم.

نسور در جلسه بررسی مشکلات و تأثیرات بحران سوریه بر اردن در پارلمان این کشور اعلام کرد که کشورش به زودی برای توضیح رنجی که از حضور آوارگان سوری متحمل شده است به سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود یک میلیون سوری در اردن افزود: در نتیجه بحران سوریه ضرر فراوانی به کشور ما وارد شده است و بحران سوریه به حدی رسیده است که اردن دیگر توان تحمل آن را نخواهد داشت.

نخست وزیر اردن اعلام کرد که انتظار می رود در یکسال آینده بیش از 700 هزار آواره سوری به اردن پناهنده شوند و در صورتی که عملیات نظامی علیه سوریه ایجاد شود این تعداد به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی همچنین با هشدار نسبت به ادامه بحران سوریه یاد آور شد که تندروی در سوریه تنها این کشور را تهدید نمی‌کند بلکه همه کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول