اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هپاتیت‌ و ایدز گریبان آوارگان سوری اردوگاه زعتری را گرفت

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت اردن اعلام کرد که آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعدادی از آوارگان سوری در اردوگاه زعتری به ایدز، هپاتیت‌ و سل مبتلا شده‌اند.

هپاتیت‌ و ایدز گریبان آوارگان سوری اردوگاه زعتری را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه  خبری «اسکای نیوز»، «عبداللطیف وریکات» وزیر بهداشت اردن اعلام کرد، آزمایش‌های انجام شده در اردوگاه زعتری نشان می‌دهد که 7 نفر از آوارگان سوری به ویروس HIV+ مبتلا شده‌اند و 43 مورد ابتلا به سل مشاهده شده و 39 مورد ابتلا به هپاتیت C نیز گزارش شده است.

وریکات افزود: بیش از 75 آواره سوری دچار نارسایی کلیه شده و 60 نفر دیگر به تالاسمی مبتلا شده‌اند و وزارت بهداشت تعداد زیادی از موارد ابتلا به فلج اطفال را در کودکان آواره سوری شناسایی کرده است.

وی تأکید کرد که وزارت بهداشت اردن نگران انتشار بیماری‌های واگیردار مانند مالاریا و حصبه در شهر «مفرق» و مناطق نزدیک به اردوگاه زعتری است.

وزیر بهداشت اردن تأکید کرد بیش از 30 درصد از آوارگان سوری مبتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و فشار خون هستند و رسیدن آمار آوارگان سوری ساکن در اردوگاه زعتری به بیش از 500 هزار نفر مسئولیت‌های مالی دولت اردن و وزارت بهداشت را به شکل طاقت فرسایی افزایش داده است.

وی بر ادامه خدمت رسانی به آوارگان در حد امکانات موجود تأکید کرد و افزود: کمک‌هایی که اردن دریافت کرده در حد رفع نیاز آوارگان نبوده است.

این در حالی است که حکومت اردن پیشتر از کشورهای جهان درخواست کرده بود که برای بهبود شرایط آوارگان سوری موجود در اردن کمک‌های بیشتری ارسال کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول