اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان پنجم فروردین ماه صورت گرفت

اسکان بیش از 34 هزار خانوار فرهنگی در خراسان‌رضوی

رئیس ستاد اسکان موقت فرهنگیان خراسان‌رضوی از اسکان بیش از 34 هزار فرهنگی در این استان و تا روز 5 فروردین ماه 92 خبر داد.

اسکان بیش از 34 هزار خانوار فرهنگی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌رضوی دارای یک هزار و 50 مدرسه با ظرفیت نسبی 11 هزار و 500 کلاس و 9 سالن ورزشی با ظرفیت نصب 550 چادر برای اسکان زائران فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در هر کلاس هشت نفر می‌توانند اقامت کنند، تصریح کرد: در امسال برخی مدارس به علت برگزاری اعتکاف علمی، هوشمندسازی و ثابت کردن میز و نیمکت‌ها به زمین، در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان نتوانستند حضور داشته باشند.

رئیس ستاد اسکان موقت فرهنگیان خراسان‌رضوی با اشاره به آمارهای اسکان گفت: از 29 اسفند 91 تا 5 فروردین 92، 34 هزار و 180 خانوار، 212 هزار و 640 نفر فرهنگی در قالب 470 هزار و 658 نفر ساعت در مجموعه‌های آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اسکان داده شده‌اند.

وی دسته بندی مدارس را در سه گروه اعلام کرد و افزود: کلاس‌های اسکان موقت در 3 گروه الف، ب و ج دسته بندی شده‌اند که در هر گروه کلاس‌ها شامل برخی امکانات رفاهی بوده و بر این اساس نرخ هر شب اقامت آنان تعیین می‌شود.

فخریان از حضور 60 درصدی کلاس‌ها در رده الف خبر داد و خاطرنشان کرد: کلاس‌ها در گروه الف دارای وسایل سرمایشی گرمایشی، موکت، فرش، یخچال و تلویزیون است که هزینه اقامت در این گروه کلاس‌ها هر شب 70 هزار ریال، در رده ب یخچال و تلویزیون به صورت مشترک و در راهرو قرار دارد که نرخ این رده 50 هزار ریال و رده ج فقط دارای موکت و فرش بوده و نرخ هر شب آن 30 هزار ریال است.

وی از کاهش چشمگیر نرخ اسکان فرهنگیان در امسال خبر داد و یادآور شد: نرخ هر کلاس الف در سال گذشته 140 هزار ریال، کلاس ب 100 هزار ریال و کلاس ب 60 هزار ریال بود و امسال هزینه‌ها نصف سال گذشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: زائرانی که فقط نصب چادر در مدارس دارند، برای هر شب اقامت 20 هزار ریال هزینه می‌کنند.

فخریان افزود: در سال گذشته و در ایام نوروز بین زائران فرهنگی بالغ بر 375 هزار وعده غذای گرم توزیع شده است.

وی افزود: در امسال پایگاه اسکان فرهنگیان در استان مستقر و تشکیل شده است که از این تعداد 19 پایگاه مربوط به مشهد مقدس بوده که در این پایگاه‌ها 800 نیرو به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

وی از رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان در اسفند 91 در کشور خبر داد و تصریح کرد: اسکان فرهنگیان در 13 فروردین ماه امسال به کار خود پایان می‌دهد.

رئیس ستاد اسکان موقت فرهنگیان خراسان‌رضوی یادآور شد: کارکنان ستادهای اسکان فرهنگیان در استان آماده پاسخگویی به زائران و مسافران از طریق شماره تلفن‌های 2212226 و 2223936 هستند.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chti.ir و سامانه پیامکی 3000611 ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70006/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول