اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مریوان اعلام کرد

ورود 380 هزار مسافر نوروزی به مریوان / اسکان 108 هزار نفر

فرماندار مریوان از ورود 380 هزار مهمانان نوروزی از ابتدای تعطیلات تا دیروز به این شهرستان خبر داد.

ورود 380 هزار مسافر نوروزی به مریوان / اسکان 108 هزار نفر

عبدالله رشیدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در بحث اسکان مهمانان نوروزی با وجود افزایش آمار مسافرین نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته هیچگونه مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: با آمادگی 190 کلاس درس در قالب 24 مدرسه با ظرفیت بیش از یک‌هزار و 500 نفر و 10 خانه استیجاری امکان اسکان شبانه بیش از 4 هزار و 500 مسافر در این شهرستان فراهم شده است.

به گفته فرماندار مریوان، هشت هتل و مهمان‌پذیر با ظرفیت 850 تخت، 120 تخته چادر، چهار سالن ورزشی، پنج مسجد و تعدادی از مهمان‌سراهای ادارات برای اسکان مهمانان نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

رشیدی‌پور تصریح کرد: در روزهایی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد 50 تخته چادر نیز در دریاچه زریوار برای مسافران برپا می‌شود.پارکینگ دریاچه زریوار با ظرفیت بیش از 300 خودرو و چهار پارکینگ شهر نیز برای نگهداری از خودروهای مهمانان نوروزی به صورت شبانه روزی به مهمانان خدمات ارائه می‌کنند.

فرماندار مریوان یادآور شد: با تلاش و همکاری ارگان‌ها و نهادهای ذیربط تمامی امکانات برای پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی در این شهرستان آماده شده و کمیته‌های مختلف نیز در این راستا فعال شده‌اند.

وی از برگزاری مسابقات بومی محلی در برخی از روستاهای این شهرستان به صورت خودجوش خبر داد و گفت: این مسابقات در مناسبت‌های مختلف با استقبال بسیار خوب جوانان در سطح روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در تعطیلات نوروزی سال گذشته بیش از 850 هزار مسافر و گردشگر به شهرستان مریوان سفر کردند.

دریاچه زریوار، پارک ساحلی، باشماق(بازارچه‌ مرزی)، محور ساحل غربی، محور سد خاکی، محورهای کوه‌پیمایی، سوارکاری و دوچرخه‌سواری کوهستان، مجتمع پارک ساحلی زریوار، دشت بیلو، جاده دور دریاچه، قمچیان، ناوطاق، ملاقوبی از اماکن گردشگری شهرستان مریوان است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول