اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان خبر داد

رشد 35 درصدی جابجایی مسافر در کردستان / جابجایی 260 هزار مسافر

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان از رشد 35 درصدی جابجایی مسافران نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل در تعطیلات نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 35 درصدی جابجایی مسافر در کردستان / جابجایی 260 هزار مسافر

نعمت‌الله خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون بیش از 260 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل در سطح استان جابه‌جا شده‌اند.

به گفته وی، 383 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 600 دستگاه مینی‌بوس و یک‌ هزار دستگاه سواری ناوگان حمل و نقل زمینی استان را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافرین بازرسان نظارت و کنترل حمل و نقل و پایانه‌های استان از دو ماه قبل از تعطیلات در قالب طرح نوروزی به صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان بوده و بر نحوه ارائه خدمات‌دهی ناوگان حمل و نقل استان نظارت می‌کنند.

به گفته وی، از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون یک‌میلیون و 426 هزار خودرو در 34 نقطه از راه‌های مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی و فعال‌سازی سامانه 1000141 مرکز مدیریت راه‌ها به منظور کمک به مسافرین برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای سفر از طریق ارسال پیامک از دیگر تمهیدات ما برای رضایت بیشتر مسافران از ناوگان حمل و نقل مسافربری صورت گرفته است.

خواجه‌ای افزود: مسافران نوروزی از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 3000143 نیز می‌توانند نظرات و شکایات خود را ارسال کنند تا در کوتاه‌ترین زمان به در خواست‌های آنان رسیدگی شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت 16 هزار راننده در حوزه حمل‌ونقل کردستان، گفت: 10 هزار راننده در بخش ناوگان باری و 6 هزار راننده هم در بخش ناوگان مسافربری استان فعال هستند.

به گفته وی، بیش از 11 هزار نفر از این تعداد دوره‌های آموزشی 7گانه را طی‌ کرده‌اند.

وی بیان داشت: در سال 1382 کل تناژ بار استان کردستان 2 میلیون‌تن بوده که این آمار در سال‌ گذشته با افزایش 3 برابری به 6 میلیون ‌تن رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با اعلام اینکه دوربین کنترلی در جاده‌های استان وجود ندارد و تعداد دوربین‌های نظارتی هم در کل ‌استان تنها 9 عدد است، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک دوربین‌های کنترلی و تعیین سرعت در جاده‌های استان نصب شود.

وی صدور مجوز بهره‌برداری ‌ویژه از شبکه راه‌های کشور از قبیل پروانه تردد وسایط‌ نقلیه خارجی و مجوزهای ویژه امور ترافیکی، صدور مجوز احداث تأسیسات و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی توسط بخش‌های خصوصی و دولتی، انجام امور‌ بازرگانی در بخش حمل ‌و نقل جاده‌ای و صدور مجوز و موافقت‌های اصولی احداث و بهره‌برداری از مراکز معاینه‌ فنی خودرو را از مهم‌ترین وظایف این سازمان عنوان کرد.

وی در پایان ضمن ابراز رضایت از سن ناوگان حمل‌ و نقل استان گفت: وضعیت استان در بحث سن ناوگان حمل ‌و نقل وضعیتی مطلوب است و مطابق آمار سن ناوگان‌ باری کشور 15 سال و استان 14 سال است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول