اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

موزه مراجع در قم آغاز به کار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از آغاز به کار موزه مراجع تقلید در قم خبر داد.

موزه مراجع در قم آغاز به کار کرد

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از آغاز به کار موزه مراجع تقلید در قم خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای احداث این موزه از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال‌ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم، راه‌اندازی آن ضروری بود.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی ویژه گنجینه آثار مراجع تقلید در آستانه نوروز امسال صورت گرفت اظهار کرد: زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) و گردشگران نوروزی از چهار روز گذشته استقبال چشمگیری از این موزه داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید شش هزار و 500 نفر طی چهار روز گذشته از این موزه خبر داد و گفت: استقبال از موزه مراجع تقلید فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: گنجینه آثار مراجع تقلید ظرفیتی عمده در راستای آشنا ساختن مردم و زائران با سیره اجتماعی و اخلاقی بزرگان دینی بوده و علاوه بر این معرفی خوبی هم آثار مکتوب و ماندگار مراجع صورت می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قم در این موزه مستقر هستند و به سئوالات بازدیدکنندگان جواب می‌دهند عنوان داشت: موزه مراجع تقلید در واقع بخشی از تاریخ تشیع را در مقابل دیدگان مخاطبان و علاقه‌مندان ورق می‌زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اضافه کرد: گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی(ره) واقع در بلوار معلم احداث شده و مکتوبات و زندگی‌نامه 12 نفر از مراجع تقلید را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/78004/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول